Strålrötan that keeps on giving..

Igår blev en chill dag. Filo var glad i hagen, kom mot mig och satte gärna på sig grimman och följde frivilligt med in. Tog in honom, borstade över knutorna och fixade med strålrötan.
 
Jag tycker att strålen börjar öppna sig mer och mer nertill och att jag får ut mindre guck med hovkratsen, men än är det inte bra, det märks ju på lukten och den är envis. Jag hoppas Torbjörn kan hjälpa mig bli av med den. Jag hittade denna blogg och tycker det som skrivs där låter bra, men jag vill inte börja experimentera på egen hand utan Torbjörn får kolla vid skoning om han kan öppna upp mer eller vad man kan göra. Hört bra om kopparsulfat men vill som sagt inte experimentera för mycket själv. Så jag kör på rengöring varje dag (hovkrats + såpa & jodopax, borstar med en tandborste). Sen nån vecka tillbaka har jag börjat klippa gaslindor och dra precis som beskrivs i bloggen, och det känns som att det blir renare så. Sen avslutar jag med äppelcidervinäger, det är eget framgooglat, men det känns rätt ofarligt och är inte dyrt. Han är rätt obrydd i det hela förutom att han kan reagera när jag petar fram guck med hovkratsen ibland, men annars går han bra och är inte halt eller nåt, så även fast det är envist som synden så verkar det inte bli sämre. Men det är ju ändå en röta och nojig Ann är nojig. Vi får se sen när han skos nästa gång helt enkelt.
 
18 juni (nyskodd, här tror jag hon karvat upp lite upptill men inte supermkt mitt i)
 
 
17 juli (det har öppnat upp sig mer nertill på strålen men är ihop igen där uppe)
 
Sen putsade jag tömkörningsgjorden, dressyrgjorden till barbackapadden, hans lädergrimma och GG-tränset. Hade tänkt båda tränsen men ides inte riktigt. Körde upp foder till Kerstin och mockade ur Filo & Spursens box. En pysseldag. Idag ska vi ut och rida, blir barbackapadden då det blev sadel två dar i rad måndag tisdag. Vi får se vad vi hittar på men jag är lite sugen på att rida bort mot Högvreten.