Bra kvällstur & förhoppningsvis ihopsläpp i helgen!

Åh idag gick det SÅ BRA ut! Senaste gångerna inkl helgen har han ju vart lite mer sådär att föreslå att vända hem igen men idag var han superavslappnad och gick med sänkt huvud - till och med förbi bagarstugan/gula villan. Han föreslog en handfull gånger men det var allt. Sååå fin verkligen! De gånger han bad om det började jag babbla med honom högt och då glömde han liksom bort det och fortsatte.
 
Hem gick OK, ömsom halvlång tygel, ömsom kort men jag behövde inte hålla honom så mycket ändå och halter fungerade bra. En tjurpip men inget sprattel, vi vände då och red tillbaka en bit och sen var det klart. Han slappnade av lite mer från kohagen men inte som i söndags, som alltid lite mer ånga runt gula villan/bagarstugan men med halter gick det också bra.
 
Vi red ingen jättetur, jag vill bara komma ut med honom bort från gården och det gick jättebra så vi red bara till vagnen vid backen mot skogen och hem igen. SÅ FIN. 
 
Also? Troligtvis ihopsläpp & dygnet runt ute i helgen. Kerstin är väldigt pepp på idén och planen är alltså att släppa ihop alla alla inkl Pärlan & Spursen också. Hoppas det blir i helgen, och att allt går bra. Jag känner mig inte superorolig för han är ändå rätt cool i stallet med de andra. Han har hälsat på Spursen ett par gånger och har nån tjutit är det Spursen först och han sen, och han står alltid med väldigt lugn min. Pärlan rymde en natt för ett tag sen och hade gått runt i stallet (... :)) så de har säkert hälsat massor. Brutus och han har inte direkt hälsat hälsat men vi har ju rirdit ihop ett par gånger. Är mer nervös för att han ska hitta på att fara ut i vattnet, vi har öppen hage ut mot Norrviken, men jag tänker att det skulle vara extremt konstigt om han skulle lämna flocken själv och dra (de andra fyra kommer definitvt inte gå ner i vattnet, det har de aldrig gjort). Och skulle han ändå göra det känns det orimligt att han skulle ta sig nån annanstans än bara gården och då får nog nån fatt i honom. Nä det går nog bra. Skulle det mot all förmodan hända får vi väl sätta upp stängsel då i så fall. Men som sagt. Känns väldigt osannolikt. Yay! Äntligen! Vad skönt det ska bli att veta att han har kompisar, och skönt att han får gå ute dygnet runt. 
 
Han har inte riktigt lärt sig poängen med att ta foton än ;)