Tisdag

Hade funderat på att rida Filo igår men det blev mocka hela stallet istället. Det var också rätt skönt då jag vart lite off i måndags, så jag pysslade på i lugn och ro. Jag gav Filo hö när jag kom och då pep han och kom springandes men när jag tog in honom var han myclet coolare.


Kerstin kom förbi en sväng och vi var överens om att vi båda såg fram emot att ha alla ute dygnet runt. "Det är bara en tidsfråga nu" sa Kerstin och jag hoppas det, så han äntligen får gå med de andra och kanske taggar ner nåt litet snäpp. Det var ju aldrig på kartan att han skulle vara själv med sällskap bredvid så här länge, och jag är inte alls glad över det även om det går OK.

Det är ingen panik att rida honom, innan han kom till mig reds han kanske en gång i veckan och innan dess är han riden under travtiden men jag gissar att det är ungefär som jag ridit Pärlan - nån gång i veckan och främst rakt fram. Just nu rider jag ju hela helgen och mitt mål är nån dag i veckan med, en eller två, men det är egentligen inget mer än mentalt då jag bara främst vill lämna gården. (Jag hoppas och tror att även den biten blir lättare när han går i flock.)

När jag låg i sängen och just skulle somna igår kom jag på att jag glömt ge dom hinkarna! Haha! Oops. T kom och skruvade upp reglar på vinden (så vi kan hänga upp täcken där) när jag skulle gå och normalt ger jag hinkarna sist.. jaja, de överlever det. 

Hade en så märklig dröm inatt, skulle träffa nån som var min nya pojkvän. Jag var på ett hotellrum och fixade mig när Therese Lindgren kom in och sa att hon skulle hämta mig och jag sa "men jag ska ju träffa XX, jag sa ju det innan" och så gick hon. Jag gick ut i regnet i en helt fantastisk rosa kappa och blev ikappsprungen av min pojkvän som var väldigt lik just Therese Lindgrens pojkvän Anders i sättet. Vilket är lustigt då jag stör mig lite på hur han är, haha. Min kille var dock inte lika heteronormativt bildskön som hennes kille dock, han var faktiskt brännskadad från nån jobbrelaterad olycka. Tolkning på den? Jag tror jag ser på YouTube lite för mycket bara ;) 

Idag kommer L ut så jag behöver troligtvis bara mocka åt Filo, förhoppningsvis kan jag ta ut honom en liten sväng idag.