Igår var han dyr

Det är mycket mentalt med min Bula. I förrgår vart han spänd för nåt direkt = spänd hela tiden. Igår var han lugn direkt och höll sig därför lugn nästan hela tiden och kom lätt ner om han blev det.


Jag var trött (surprise surprise) & hade noll inspo, vi gick till stallet först och han var lugn och tjöt eller gnäggade inte alls, inte ens när andra hästar var utanför. Helt avslappnad var han inte heller, men väldigt duktig mot igår och då var jag även ut till sadelkammaren tre gånger!

Sen tog vi en promenad. Han var lite tveksam förbi själva gården men sen gick han jättebra. Bakom mig, lyssnade EXTREMT bra på fingervift vid backa och avslappnat. Vi slutade när det gick bra idag och vände vid kohagsbacken. Väldigt, väldigt nöjd med honom, speciellt med att stanna faktiskt. Till och med så var det så att om han var lite för långt fram och jag började sakta in så stannade han snabbt så han skulle vara på rätt avstånd bakom mig.

<3 Fina fina Knasbulan