Onsdag

Igår red vi ut, jag är mestadels nöjd. Han var superavslappnad till korsningen vid skogen, sen red vi in på Fornbodas rakbana och då vart han lite snabbare men kunde ändå slappna av och ridas på nästan helt lång tygel (brydde mig inte om bäckenvinkling men han gick helt OK). När vi kom till vändplatsen red vi ut över ängen och upp till bilvägen, där vände vi och red hem. 


På ängen blev han lite mer uppblåst, som han brukar bli på öppna ytor. Det gick rätt bra ändå, red på kort tygel men han höll sig inom bettet utan att streta emot åt nåt håll. När vi just vänt pep han ytterst lite en gång och han ville helt klart springa hem, så jag fick hålla mot rätt mycket. När vi kom tillbaka till rakbanan var han rätt taggad och ville springa, vi gjorde massvis med halter tills jag knappt ens behövde ta i tygeln utan han gjorde det på enbart mina ben - bra! Han KAN vara känslig - när han vill ;) Sen slappnade han av lite så jag kunde rida på halvlång tygel hem, fick ta kort ibland. 

Han lade sig lite på bettet och tryckte mot ibland men överlag är jag nöjd. Efteråt fick han (med flit) stå på gången ett tag och han var lite irriterad av det så sen när vi gick ut (hade med Spursen in & ut) var han lite jobbig så jag var tvungen att korrigera honom ordentligt till slut. Är inte superglad i att behöva göra det men han kan bli för bufflig och då måste det vara nej.

Vet inte vad vi ska göra idag. Funderar på att ta ut honom men vet inte om vi kanske bara ska mysa i hagen för att få en bra dag under bältet. Det var ju knöligt i måndags, bra i tisdags och rätt bra igår men han blir ju lite uppstressad när han jagar upp sig så. Jag får se på vad han känns på för humör helt enkelt. Om han inte känns helt cool kanske vi bara övar på att gå upp till stallet och går ner igen, det har ju gått väldigt bra i veckan så det borde vara safe.

Jag känner att jag är på värdelöst & kort humör. Jag är pollenallergisk, har sovit dåligt & det svinkalla vädret gör mig förbannad för att jag fryser. Så jag är heller inte så tålmodig matte. Har iallafall mailat både min ET & min (förhoppningsvis) blivande tränare och sagt att jag gärna vill ha ut dom. ET hade ju fölproblem förra veckan, så jag hoppas att jag inte är tjatig men jag vill ju ha honom kollad innan jag rider på lite mer.

Nedan gårdagens bajs. Fått hem påse från Vidilab nu, ska ta på söndag eller måndag och skicka. (Ingen idé att skicka nu pga helg)