Tömkörningsgjord

Shit vilken flax! Jag håller på kolla och fundera på utrustning, jag vill inte köpa en sadel nu innan jag säkert vet muskelläget men titta kan en ju. Jag är inställd på att köpa en bomlös Ghost, en begagnad dressyrsadel med bom och så vill jag ha en Anders Eriksson-tömkörnongsgjord. Jag vill helst inte köpa så mycket splitterny utrustning av olika anledningar (det är ett helt eget inlägg) men de syns nästan aldrig i annonser, så jag hade nästan helt bestämt mig för att beställa en ny men kom på att Annelie har en och bad att få låna den för att prova. De ska ju passa "alla" hästar men det är ju skönt att testa innan man pungar upp flera lax. 


Blev genast erbjudan att köpa den, så idag är det provat & köpt! Aaah är SÅ glad! Fick ett bra pris för en nästan ny gjord. Den är SÅ fin, haft ögonen på en sån väldigt länge så det känns så grymt att äga en själv!

Nu är det bara hoppas att lilla hästen kan tömköras utan att bli megaprillig. Jag är ju, som long time readers av denna blogg säkert vet, ett stort fan av att tömköra ut i skog o mark. Det är ju en så bra grej för just rygg & rumpmuskler utan att behöva sitta på. Men det krävs ju att Filo inte bara kopplar ihop med trav och blir superhet/stark. Hoppas nån kan hjälpa mig att leda honom nån dag, tills dess tänkte jag testa i mån av våra bakhagar nån dag, det klarar jag av utan hjälp även om han skulle bli stark. Jag hade tänkt undvika det men känner att jag skulle vilja jobba honom mer utan att för den delen rida mer just nu, så.. ja vi får se! Går det inte alls får det vänta.