11-17 September 2017

Måndag 11 september 

Tog in Filo och borstade och fixade. Jag hade en vag tanke om att tömköra men Filo var inte på superhumör och inte jag heller, jag var lite trött efter helgen och kände därför att oddsen för pannkaka var hög. Därför gick vi bara ut i hagen efteråt, T höade så jag kunde bara åka hem vilket var skönt.
 
 

Tisdag 12 september

Bestämde att Filo får styra veckan, men han var på bättre humör idag, lugn och chill och kunde stå still även när Celinn kom in. Funderade lite men bestämde mig ändå för att rida när han var på bra humör, red slingan. Synd att det var jakt den dan jag och Linda red, det är verkligen min favorit att rida där och längs med sjön. Filo var jättefin, chill tills det började skymma. Vi stannade vid Kvarngården och pratade med Mia, sen fortsatte vi och då blev han lite spänd men slappnade av efter ett tag. Det är just i skymningen sådär som han blir lite så. 
 

Onsdag 13 september 

Var supertrött, lång mötesdag och smygförkylningen blossade upp lite så jag kände mig som en påse skit. Filo och nån mer stod inom synhåll från grinden när jag kom, Filo tittade upp och jag ropade hej. Han började gå mot grinden innan jag ens hann helt fram, drog snabbt fram mobilen för att filma. Han fortsatte komma mot mig och när han kom lite närmare brummande han plötsligt till mig! <3 <3 Åååh alltså mitt hjärta! Kan inte ens förklara vad det betyder. Han med sina trust issues. Det är första gången han gör det, det gick rakt in i hjärtat. Så glad att jag fick det på film!
 
Tömkörde & mötte älg. Gah.
 
Torsdag 14 september
Kände mig krasslig igeeen. De hade just fått mat så jag klappade bara om Filo som verkade vara på bra humör.
 
(urgh blogg.se vrider bilderna ibland, så irriterande!)
 
Fredag 15 september
7 månader med Filo! Var sen ut och Filo halvsov vid äppelträden & inte supersugen på hittepå. Tog in honom ändå och borstade/kliade/myste & gav mat, sen fick han gå ut igen.
 
<3
 
Lördag 16 september
Lyckades miss-tima in jakten igen men red ut med L/Kingen så det gick bra, han blev lite spänd vid skotten men Kingen klipper inte ens på öronen så han slappnade av snabbt. Jättefin i övrigt.
 
Söndag 17 september
Var med som groom till MIkaela & Penny på dressyrtävling i Östervåla, jättekul! For ut på kvällen med Stjärnan & hennes nya medis Lo. Hon var spänd men Filo väldigt chill, vi red slingan bara.
 
Haha, Filo är alltid jättesur när han hamnar efter på väg ut. Men vägrar gå snabbare. Han verkar liksom sur för att andra inte vill chilla ut.. :D