Långtur i sommarväder

Sååån underbar dag idag! 22 grader varmt.
Filo på bra humör, och äntligen känns han som sig själv igen i sadlingen. Har kört med gjordförlängare & padd två dar innan idag och redan förra gången tyckte jag det var bättre, idag var han helt som vanligt. Så skönt!

Red med Acavallon idag, kändes bra! Vi tog en långtur, red till Fresta, sen vänster mot Bollstanäs & direkt höger in på gång- & cykelvägen, vi kom till tunneln under Sandavägen och den var liiite mindre än jag trott, 2,3m hög och Filo är 1,63.. men jag böjde mig ner och allt gick bra. Sen tog vi Frestavägen till Gamla Frestavägen där vi svängde hemåt.

(null)


Filo var SUPERduktig, han var inte fullt bekväm på nya vägarna men ställde upp på ALLT utan en sekunds tanke, och gick avslappnat hela tiden. Från Gamla Frestavägen taggade han på, men det var egentligen bara rask skritt och han höll den för det mesta på lång tygel så det gjorde inget. Han behöver egentligen skritta rask skritt för viktnedgången, har funderat lite på hur jag ska få till det utan att väcka hans stress men det löste ju sig bra idag! Och såklart blev det bra klättring också eftersom vi red Spiltan/övre Birgittaleden hem.

Han var lite rask ner mot rundbanan med, men på lång tygel och sen superfin på rundbanan. Sen var han superchill & fin hem. Hur nöjd som helst med honom idag, han fick en dusch hemma. 

Jag gav de 14kg/låda igår (två dubbelkakor) och det verkar vara lagom just nu, skönt! Mindre hö & mer motion så kan vi nog få ordning på kaggen!

(null)
(null)