Lugn, transport & trav

Det har vart så mycket i år, främst på jobbet, vilket gjort att jag behövt helgerna att återhämta mig, vilket gjort att jag inte gjort nåt hemma, vilket har stressat mig osv. Påsken skulle vara starten på ledigt och lugn men då blev jag ju sjuk (pga stressen), men innan Frankrike var jag tvungen att städa hemma då Linda & Therese skulle kattvakta. Vilket mest innebar att bära tillbaka saker till rosa rummet, men ändå. Det känns väldigt skönt att inte ha massa över mig, det var sjuk och sen kom Frankrike och det var EXAKT vad jag behövde, jag insåg knappt att jag skulle åka förrän jag gått genom säkerhetskontrollen och såg ett flygplan genom ett fönster.
 
Det var lugn & chill & trevligt & varmt & gröna grämattor & promenera längs Seine = bara underbart och 100% avslappnande, hela tiden.
 
Igår hade jag en full rulle-dag, men var också osedvanligt ostressad. Det var sista dag att byta däck på bil & transport, jag vet att firman som har mina däck alltid har kö på helgerna så jag åkte hemifrån strax innan 9 och åkte till stallet. Fick tricka & fixa en liten stund innan jag fick bilen rätt vid släpet men det gick bra, det gick så bra att koppla på det så jag nästan blev rädd att jag gjort nåt fel. Jag har ju aldrig kört med släp, förutom då när Anders var med mig och köpte det. Då som nu tyckte jag att det nästan är för lätt, jag väntar mig alltid att det ska vara tyngre än det är. Blir väl annorlunda med 600kg i gissar jag men ja. Körde till däckfirman och ställde mig i kö. Kom dit 9:25 och fick byta 11:30 tror jag. 
 
Fick köra in själv och även backa själv, gick sådär men jag fick iallafall hjälp av killarna där så det löste sig. Sen körde jag släpet till stallet, till firman körde jag vanliga Sandavägen och via rödljusen och hem via Bollstanäs, bara för att få övningsköra med olika typer av vägar osv. Jag känner mig redan väldigt säker att köra släpet tomt, så nu är det väl "bara" börja lastträna och köra med Filo. Han lastar ju bra men hittils har jag haft hjälp, vet inte om han skulle stanna i släpet om jag sen går bak för att sätta in bommen, så jag vill träna upp honom att kunna gå in själv så jag kan lasta utan hjälp. Vill också köpa en kamera till transporten men får se när jag har råd med det.
 
Sen red jag & L 1h 20 min Borgby/Spiltanrundan och sen insåg jag att jag var tvungen att åka hem eftersom jag skulle hem till min kollega A, hon och jag & min kollega C som jobbar närmast varann har nyligen börjat med en ny grej att ha lördags-AW, äta & dricka vin & prata och bara ha trevligt helt enkelt, var 3/4 månad. Det är normalt sett inte så på jobbets vanliga AW och det passar inte riktigt oss, varav vi gjorde detta. Och de är så snälla och anpassar sig efter mig så det är veganskt vin och vegansk mat (eller iaf att jag får). Så mysigt. 
 
Och nu idag har jag sovit länge, legat och chillat och sett på TV och det är också så skönt att inte känna stress till stallet pga ljuset <3 Ska ut om en stund och vet inte riktigt vad vi ska hitta på, vi får se. Antingen rider vi eller så tar vi en promenad. Filo är så fin just nu, eller just nu, han verkar snarare ha kommit över den där hetsperioden och känns äntligen helt som sig själv igen. Känns så bra, jag hade hoppats att han skulle komma tillbaka snabbt och det känns det som att han har. Nu är han mer som han var när jag funderade på att börja trava mer, och det är mitten av April, plötsligt känns det som att det kanske går att trava i år. Ja vi får se! Just nu vill jag inte rock the boat för tidigt, men allt känns bra och jag tror inte att han kommer gå tillbaka till hetsen. Det är fullt möjligt att det blir back igen i höst när jakten och mörkret kommer igen, men jag hoppas att det iaf kanske är lite bättre då än det var ifjol. Och det är ju ändå nästan ett halvår kvar av ljus så hoppas verkligen vi kan utvecklas mer i vår och sommar :)
 
Längtar efter detta! (Haha nackspretet <3)