Mammabesök & fix av det nedprioriterade hemmet <3

Mamma har vart här onsdag-söndag varav inte så mkt bloggande (förstår inte hur folk med barn/familj har tid att blogga?), vi har haft projekt mitt sovrum och började redan på onsdag med att måla över fula fondväggstapeten + väggen mot balkongen och sen mittemot. När jag säger vi menar jag mamma, hon tycker det är så kul och jag ville hellre ha det bra, haha. Nä men det hade säkert gått ändå men ja. På onsdagen var jag och red med C/Brutus och mamma målade ett andra varv på kvällen över tapeten, nästan allt täcktes då. På torsdag var vi iväg till olika ställen och sen gick vi en promenad med Filo så det blev inget gjort då men på fredag tapetserade vi (igen, mest mamma men jag hjälpte iallafall till lite nu ;)). Jag var supernervös men det blev SÅ bra, alltså verkligen SÅ BRA. 

(null)
(null)
(null)

 
Sen har vi även städat mitt förråd, burit upp saker som behövde bäras upp och fått bort gammalt skräp, for med en kartong & fyra påsar till Skopan (kläder, småsaker som muggar osv, DVD, CD-skivor mm), vi roade oss även med att pilla loss all småsten från mina vinterdäck till transporten ehehe, och ja det är städat och fint i köket och vi har testat lite olika recept nu så jag har redan matlådor för hela kommande veckan. Känns SÅ SKÖNT att ha fått detta gjort, sovrummet har väntat helt sjukt länge och nu är det exakt som jag drömt att ha det, vi satte även upp mina tavlor och fixade upp korten på mig & Honey. Enda som jag funderar på nu är ett snyggt sätt att ha alla mina hästtidningar. Antingen funderar jag på nån slags byrå/lågt bord, eller trälådorna som bara står tomma på vinden. Det blev målarfärg över så funderar på att måla dom vita och ha tidningarna i dom, det känns ändå som en OK lösning, har ändå inte råd med nån möbel just nu. 
 
Känns också skönt att inte ha hundra småsaker som måste göras, det enda jag har just nu är att jag ska åka till återvinningscentralen med tapetklistret som blev över och det är så lite. Nu har jag så himla lite "måsten" i lägenheten, jag har just nu lite mycket i häst-walk in closeten men det beror delvis på att det är för mycket saker där pga inte klar med riktiga walk in closeten där + att det ligger tvätt i båda rum för att jag ligger efter med det. Trodde jag hade bokat denna helg men måste gjort nåt fel så får vänta till kommande. Men ja. Så skönt att inte ha måsten över mig. Ska göra ett försök till att sälja mina gamla bildäck, de blå IKEA-hyllorna & mitt gamla vardagsrumsbord. Däcken är väl inte hela världen, de tar inte mer eller mindre plats i förrådet eftersom jag ändå har mina vinterdäck till släpet där, men hade ju vart kul att få nån peng för dom. Hyllorna känner jag sak samma för, får jag dom inte sålt när Blocketannonsen gått ut så skänker jag nog dom till Skopan. Däremot hoppas jag nån vill ge mitt gamla vardagsrumsbord ett nytt hem för det är så fint, det passar bara inte med min nuvarande soffa så jag kan inte ha kvar det bara för att ha det.
 
Tänk om jag kunde få klart min hela walk-in closet i år! Vore så skönt. Jag har redan mesta kläderna där inne nu men behöver nån eller några påbyggnader till och ett par lådor så det beror på hur ekonomin går. Och sen drömmer jag om att lägga in en ljusrosa långhårig matta där inne också. Det är egentligen bara pengar där men inte helt omöjligt om jag bara får balans på resten av livet och kommer ikapp lite. Sen finns det ju alltid saker att göra vidare, drömmer om en köksskoffa (en gammla i trä med förvaring under) och ett klaffbord och en STRANDMON-fåtölj i köket, och kanske en andra soffa under fönstret i vardagsrummet, nån form av kontroll av mina tusen sladdar, ett hörnbord till tv:n i sovrummet (& en fjärrkontroll till den), nån liten bokhylla till i vardagsrummet, och växter, stora växter som är rimligt lätta att sköta. Måla om hallen & byta ut hatthyllan och.. ja, det går ju att fortsätta i all oändlighet. 
 
Nu måste jag dock sluta drömma och gå och sova för imorgon börjar -ve & fasa - min första femdagarsvecka på lång tid. Men det går snabbt tillbaka till verkligheten ;) igen då jag sen är ledig både valborg & såklart första maj så fyradagarshelg och sen bara jobba tre dagar veckan där.