Strålrötan vä bak

Nu när jag äntligen är av med strålrötan tänkte jag visa utvecklingen. Sorry att bilderna är från lite olika vinkar/ljus/tidpunkter men det blir ju så..


(null)

Detta är 9 augusti 2017, första skoningen med min nygamla hovis (ny för Filo, gammal för mig då jag hade honom till Honey). Innan detta hade jag en hovis som sa att jag skulle tvätta med jodopax. Jag har aldrig haft strålröta innan och jag gjorde som rekommenderat, men inget hände, det såg ut såhär i flera månader. Min nygamla hovis sa att jodopax inte gjorde ett smack (vilket jag upplevt), och rekommenderade Thrust Buster eller kopparsulfat. Jag körde på kopparsulfat.

(null)
      
Detta är efter skoning 27 november 2017 och här har strålen börjat dela sig igen. Tror den var helt torr inuti här om jag minns rätt. Hovis skar bort det han kunde så det skulle hjälpa lite.

(null)

23 januari 2018, detta var nån dag efter skoning så han är lite skitigare, men som synes mycket mer öppen stråle. Tror den var helt OK här men inte så snygg bara.

(null)

16 mars 2018, öppen & fin stråle! Inte 100% fin än, tar ju ett tag innan allt växer bort (som synes på bilden från November blev det lite småknaggligt inuti den), men vilken skillnad från innan! Nu är han helt UA på hovarna, känns så bra!