Tömkörning & veterinären om hostan

(null)

Fick svar av min veterinär som inte trodde det var så farligt utan troligtvis var reaktion på damm pga värmen i sommar. Jag ska börja vattna silaget och höra av mig igen om det inte blir bättre. Hostan kom ju nu efter de gått i bakhagarna när jag var i London så kan säkert stämma.

Jag har även börjat ge lite olja i maten, loppfrö igen och så hade jag lävemalva (ört) hemma, jag tänkte testa det när han var lös i magen men det blev aldrig av och enligt vissa källor ska det vara bra för luftvägar så why not, måste ändå använda upp det. Och så får han Primeron blöt. Vet inte hur mycket det gör eller inte men det skadar ju inte.

Han hostade ett par gånger idag men mindre, jag tömkörde upp för stora backen och sen genom skogen tillbaka så lite ansträngande även om det såklart inte är samma som när jag sitter på och med sadelgjord osv. Ska rida igen imorgon så får jag se, och så ska jag köpa en vattenkanna att ha nere vid höet. Idag började det praktiskt nog regna när de fick maten, så det var ju bra.