Läget just nu

(null)

Igår hade vi Luciafika med distriktet och vilken överraskning när jag fick en liten julklapp för att vi vart distriktets mest aktiva ekipage! Det är alltså antalet starter som räknas här. Jag har alltid tävlat max anstalt starter då jag fortfarande ser tävlingar som träning. Hade inte alls insett att det var så många.

Jag blev lite stukad efter det jättedåliga DM:et men alltså wow vad vi har kämpat i år. Vad duktig han är! Det är mycket stress kvar, i synnerhet i ridhus, så jag har funderat på att inte alls vara med lika mycket i år men jag får se helt enkelt. 

Har vart rätt lugna tider just nu, först när det var hårt i marken och sen har jag vart i Berlin & London två helger i rad så mycket vila. Vi övar på med godisträningen som sen ska leda till lastträning. Ska boka in sadelkoll så snart jag hittar en ledig tid men det blir nog efter nyår. Maria kommer ut på onsdag så vi får se om det blir sadelförbud då. Sen efter nyår måste jag fundera på om jag ska klippa eller inte. Jag lutar åt det nu men har dragit lite på det eftersom det vart så varmt och han klarat sig utan täcke så jag är inte supersugen på att börja, men drar det på kallt behöver jag ju oavsett.

Annars är det inga vidare planer just nu utan bara rida på så mycket det går (med spändhet i mörker & hur det nu blir med sadeln). Känns skönt. Vi har slarvat lite med Trabträning så det vore kanske nåt vi kunde ta tag i förutsatt att hagen är ledig. Nästa gång det inte är proppfullt på gården när jag är ute dagtid ska jag testa dra fram transporten och bara se hur långt han går, om det från i höstas fortfarande är kvar eller om han släppt det.