Filos januari

 
 
Generellt har Januari vart en bra månad för oss. Jag upptäckte att min veterinär kunde gör gastroskopi på gården och bestämde mig direkt för att äntligen göra en magsårsutredning. Fekala vätskan har fortsatt och drivit mig till vansinne. Det visade sig lyckligtvis vara helt i onödan, för han hade inget magsår och eftersom han hade bra proteinvärden var det ingen mening med att gå vidare med rektal biopsi för att de om det var nån tarminflammation. Orsak därmed fortsatt okänd, men jag vet att han inte går och har ont och det i sig är värt alla veterinärräkningar i världen.
 
Försökte täcka av men det var ingen hit, då ömmandet i ryggen kom tillbaka även när det var snö och de hade bra underlag i hagen, så det var bara att sätta på täcket igen. Han var lite 50/50 i humöret ute i hagen men inne generellt bra och finare och finare ute - inte perfekt på nåt sätt och vissa moment som jag känner igen från förra våren är där, men det började gå åt rätt håll igen.
 
Efter magsårsundersökningen insåg jag att han börjat få love handles, så från mitten av månaden steppade jag upp till att rida 6 dagar i veckan och minst en timme/dag (mål 1½ på helger). Det gick bra först men efter två veckor, sista veckan i Januari, började det vända tillbaka och han kom in i den här tjurperioden & blev spänd igen.