Hjälp, vad händer med manen?

Blev helt förskräckt när jag såg en bild från ett år sen när han var ny hos mig - såå mycket längre man då! D: Det är ju verkligen trist, jag vill ju ha hans långa Fabioman! Vet inte riktigt vad det beror på men gissar att jag kanske borstat den för mycket? Ska genast sluta och bara reda ut den med fingrarna vid behov. Läser både för och emot pälsglans i frågan så lite kluven där..

Nedan är igår (th) & samma dag 2017 (tv).
De tre undre bilderna är från April, nån gång inspmmar och i Oktober tror jag. Det har ju gått långsamt, och jag har mest haft fokus på nacken. Jaja, hans man & svans växer bra oavsett så förhoppningsvis växer det på om jag slutar borsta :) Sen kan det ju också vara att nån kompis kliar av det och det är ju svårt att göra nåt åt..

(null)

Linda

Det kan vara tyglarna som nöter. Han rids väl mycket mer nu än innan du köpte honom?

Svar: Jo, tänkte på det med. Fast tänker att tömmarna borde ju vara typ samma? Svårt! Kan ju vara flera saker i kombo också

Linda

Ja det förstås.. Hm. Fast dom kör ju sällan i skritt och i högre farter så flaxar manen mer utanför tömmarna.
Ha ha 😁
Han kanske har nån kompis som snuttar på manen eller gnuggar sig mot nått träd.
Säkert nån kombo som du säger. Du får packa in den i såna där manpåsar 😁