2017

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Blev hästägare & besökte Rom. Stod på Enköpingsloppis, haha.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ger inga löften och för första gången på länge satte jag heller inga årsmål. Vet inte varför, fick kontakt om Filo redan 2 januari så jag tror att jag glömde allt då för jag gjorde inte heller min vanliga årsresumé för föregående år (2016 i det fallet såklart). Men mitt största mål med 2017 var ju att äntligen bli hästägare och det uppnådde jag ju :)

3. Fick någon du känner barn?
Tror inte det men jag bryr mig ju inte så mycket i sånt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?

England & Italien.

(null)

6. Är det något du saknade 2017 som du vill ha 2018?
Bättre koll på min ekonomi och kanske en ridbana.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
15 februari, då Filo kom till mig.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Filofax.

9. Vilket var ditt största misstag?
Kommer inte på nåt stort, får väl säga att jag bad om att få Filo skodd var ett misstag såhär i efterhand, eftersom han fick gå med strålröta 2 månader pga det. Nu gick ju allt till slut bra men ja, köper jag häst igen ska jag inte göra så.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Filo såklart, även om jag inte betalade mycket. Honom bortsett så första insatsen i min förhoppningsvis-nån-dag-walk in closet, supernöjd med den och det kommer bli så bra! Och min transport såklart!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Filofax, efter det köpet av transport.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Filofax, jul i England och Rom på våren (båda med mamma).

(null)


13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Knappt. Tror jag haft två sjukdagar på jobbet detta år som var förkylningar, gick hem för mensvärk en dag och så men har vart väldigt frisk sen Filo kom. Så var det det året jag hade Honey med, att ha häst är verkligen bra för min hälsa! Lite hängig nu på slutet av året men har zinkbrist så det är säkert därför.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2017?
Ingen tror jag. Mest lyssnat på Kent hela året, senaste månaden har jag lyssnat lite på Imagine Dragons och jag gillar Kamferdrops "Jag trodde änglarna fanns" men skulle inte säga att nån av de skulle få mig att specifikt tänka på detta år.

 15. Mådde du bättre eller sämre under 2017 än vad du gjort tidigare år?
2016 var ett fruktansvärt år, så det var inte svårt att slå och 2017 har nästan vart mitt bästa år i livet känns det som. Mått jättebra fysiskt, haft en bra vinter so far psykiskt och att ha Filo hjälper bra. Hade en period i höstas/tidig vinter där när jag inte mådde jättebra pga stress men annars super.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Egen träning, bloggen, min ekonomi.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Det var där i höstas när jag hade planer varje helg, roliga saker men det blev ändå ett stressmoment och det var nyttig lärdom. Jag har stort behov av paus och egentid, det är som att jag blir mer och mer introvert för varje år.. så i år ska jag se till att inte vara för uppbokad varje helg för veckodagarna bara går.

18. Hur var din julafton?
Bra, lite mer fart än vanligt eftersom brorsonen var med men det var å andra sidan mysigt. <3

19. Blev du kär?
Inte i nån människa men i Filo :)

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
OITNB (säsong 5), Stranger Things (säsong 2), Lucifer (säsong 2/3) & Jane the Virgin (säsong 3).

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hatar inte.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Som vanligt läst för lite så svårt att svara på, bara läst om gamla böcker i år.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Inte upptäckt nån ny.

24. Önskade du dig något som du fick?
Filofax :)

(null)


25. Önskade du dig något som du inte fick?
Alltså.. nej? Tror inte det. En ridbana kanske, haha.

26. Vilken var årets bästa film?
Å det kom ju så mycket bra filmer i år, jag får nog säga att det var jämnt mellan Skönheten och Odjuret och Wonder Woman, men tyckte väldigt mycket om Logan, GOTG 2, Spider-Man Homecoming, Thor Raganrök & The Last Jedi.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Inget speciellt, hämtade täcken och red Filo. Ganska vanlig dag.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Oj vad svårt. Det är de vanliga fina, ingen nämnd ingen glömd ingen ny.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Som vanligt; Office Casual, myskkläder eller stallkläder.

30. Vad fick dig att må bra?
Filofax.

(null)


31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj, allt sånt har vart så extremt långt borta. Vi kan väl säga Luke Evans som spelar Gaston i Skönheten & Odjuret. Oh så snygg.

32. Vem saknade du?
Ingen specifik person men saknar lite kollektivgemenskapen som fanns förr i gamla stallet, nu när jag har egen häst.

33. Vilken var din bästa månad?
Juli eller Augusti tror jag. Filo började vara som finast då.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Förutom det jag redan nämnt med Filos hovar och rötan så tycker jag i backspegeln att jag gjort allt bra med honom, jag kan inte komma på nåt som jag skulle gjort nåt annorlunda eller bättre. Med andra förutsättningar runt stallet hade vi kanske kunnat vara längre fram men det är svårt att säga ändå, och jag måste utgå från var jag är. Jag skulle inte bokat upp mig så på hösten och på Trabtävlingen hade jag kunnat vara mer chill ;) men herregud, det var min första riktiga tävling på säkert 18 år eller nåt..

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag hoppas verkligen vi kan börja trava i år, vi har ju kommit en bra bit från där i var i våras så även om vi fått backa lite nu i vinter så hoppas jag att det blir kortare startsträcka i vår. Det känns inte otroligt även om det är långt borta just nu. Jag hoppas jag kommer få tillgång till ridbana på nåt sätt, och går det som planerat kommer vi åka iväg mer nu när jag har egen transport. På personliga planet hoppas jag att jag kommer ta tag i träningen mer i år (alltså utanför stallet) och även ta tag i min ekonomi, jag kunde ha bättre koll där och har egentligen inget val då jag lutar mig lite väl mycket mot min kontokredit idag och den tas bort efter nästa år så jag måste styra upp bättre under 2018.