Telefoner & Introvertismen & Livet i största allmänhet

Tappade min telefon i vatten idag, suck. Shit happens och några sekunder överlever ju t o m iPhones men den har vart kajko länge och jag har fått tejpa ihop den en bra tid för att ramen inte håller ihop, så jag får se om den ens går att använda. Oh well. Hoppades en stund att det skulle vara bättre men insåg att det var lika bra att hosta upp för en ny, jag har ju för en gångs skulle lite buffertpengar och det är väl åt sånt här sånt ska gå antar jag. GPS:en har länge vart paj på telefonen med av oklar anlending, vilket vart extremt frustrerande, ljudet kajko sen ännu längre och nån gång fick kameran en spricka. Så det var verkligen dags. Skräpdyra saker som en är totalt beroende av, mobilt bankid och swish och gudvetvad. Ja bara kontakt med världen, även om Facebook såklart funkar på datorn. Sen tänker jag att OM den här kajkosaken överlever och torkar upp så kan det ju vara bra med en backup om (när) nästa går sönder. För förr eller senare går de ju alltid sönder..
 
Var på jobbgrillgrej idag, det var faktiskt jättetrevligt. Jag har aldrig tid eller så är det alkohol men nu var det bara äta massor och ha trevligt och väldigt lite alkohol så det var skönt. Also stolt att jag åkte för jag tänkte banga i sista sekund men det var kul. Lagomt länge, och det som är så skönt med kollegorna är att veganmat inte är så big deal, de vet nu och jag slipper prata om det. Vilket är ca det tråkigaste jag vet. 
 
Imorgon ska jag iväg med min relativt nyfunna vän K & hennes medis E till Kaptensstallet och kolla rea, inte megatiming då jag just hostade upp 6 lax för en ny jäkla iPhone men jag får väl se om det blir nåt eller inte. Behöver just inget förutom kanske en ny sadelgjord, men vi får se. Nåt brukar ju alltid finnas att lägga pengar på ehehe. Iallafall blev det en 6:a i iPhone igen, eller 6S, vad det nu är för skillnad. Lite bättre och lite mer minne. Och hälften så dyr som senaste modellen så det är väl alltid nåt även om den kostar som en skruttigare begagnad bil.
 
Eftersom jag ska iväg tidigit imorgon ska jag inte gå och lägga mig nu (snart ett) utan fixa popcorn & se Shakespeare in Love som jag tänkt på mycket på senaste och vill se om. Fyra veckor kvar till semester men det borde gå snabbt nu eftersom en av mina kollegor går från nästa vecka = mer att göra = tiden går snabbt. Förhoppningsvis. Jobbmässigt tror jag ändå det blir en relativt lugn sommar av olika anledningar, hoppas det iallafall. Är obligatoriskt SVINless som jag ofta blir under sommaren då jag bara är sur och vill ha ledigt. Kommit ur min springrutin vilket retar mig enormt eftersom jag ska till London om fem veckor. Fem veckor räcker att komma i form, men jag kommer ju aldrig igååång. Aaahhh. Måstemåstemåste skärpa mig men det är SVÅRT att orka med när jag också skärper Filos ridning och måste sova, jobba, pendla. Åh att ha ett jobb i Väsby. Suck.
 
Iallafall är semesterplanerna att fixa "det sista" i min lägenhet, alla tusen småsaker som egentligen inte tar så lång tid men som jag alltid skjuter upp. Och så London då. Åh så jag längtar att få vara själv i London. OM det går och pengar finns kanske en sväng till Luleå men det beror helt på om Brutus & ägare är åter från Högmarsö eller inte för annars är det ju mig det faller på att fixa hö & vatten. Nu äter de väldigt lite (typ 7kg var) och med bara två i hagen växer mer gräs så i värsta fall kan jag nog få ihop det med K's medisar. Men vi får se, jag får ta det då i så fall. Just nu känns det väl som att det inte kommer hända men vi får se. Tre veckor är inte så mycket ändå och då tappar jag en halv vecka från Filo i London, vet inte om jag vill tappa fler. Vi får se. I slutet av semestern kommer även Filos fd ägare och hälsar på (minns inte om jag berättat det). Det ska bli jättekul, vi har bara pratat i telefon eftersom Filo stod hos sin fd skötare när jag provred.