Glad hest

Filo var verkligen på kanonhumör igår. Alla stod och hängde vid tennisbanan och jag bad Filo följa med till grinden, vilket han gjorde direkt. Han stannade dock en bit ifrån och kliade sig på trädet, så jag tänkte att han nog inte ville komma idag. Den stora fördelen med att han inte längre är lös bak är ju såklart att jag inte behöver tvinga med honom in, utan glatt kan lämna honom om han inte vill på vilodagar. 

Efter en liten stund kom han dock fram och verkade glad, jag kliade en liten stund medans han bad om godis utan större entusiasm, sen lyfte jag grimman och frågade om han ville komma in. Han vände undan lite men bara lite halvhjärtat, inte sådär surt som när han verkligen inte vill. Det spelade ingen roll för mig förklarade jag, men testade en gång till och då tog han den som vanligt. Bitvis fick han gå själv in (då lägger jag grimskaftet över halsen på honom), han blir alltid väldigt fundersam över detta och börjar tugga. De galna hundarna var lösa en bit bort så jag vågade inte släppa honom hela vägen men han var iallafall väldigt fin in från hagen.

Inne ville han inte rulla, jag hade inte med Vital så han fick bara ett gäng morötter & päron och så drog jag av lite päls. Har fått tag i ett nästan nytt Peewee-bett i L, hade ju ett i M till Honey men hakarna baktill satt för tight på honom med det. Tyvärr verkade han inte gilla det då han stod och flipprade med det nästan hela tiden. Hade därför lite svårt att avgöra höjden. Ska testa rida i det iallafall. Kan vara så att munspelen blir för lång, men kortare blir som sagt de bakre hakarna gör tighta så funkar inte detta får jag ge upp Peewee-drömmarna. Vi får se.

(null)

Han var lite spänd ner då den som bor i huset bakom vårt stall höll på att greja med nåt men annars fin. När jag tagit av grimman tog han först fast i grimskaftet, när jag gav honom det släppte han men började pilla i grimman, lågt ber däe jag höll den. Skakade ut den och höll upp den mot honom igen som om vi skulle sätta på den och då stack han mulen i den. Haha alltså gulle <3 Vi är ju inte alltid sams om farten ute just nu så skönt ändå att han iallafall vill umgås, speciellt eftersom han vart lite tjafsig med att ta grimman i Februari.

(null)