New in

(null)

Har ju egentligen inte alls råd med nåt just nu men det här gick tot på 190:- så det kändes OK. Har tänkt svänga förbi Pålle & Mimmi (bra second hand-hästaffär nära mig) ett tag nu, då jag själv behöver ny vinterjacka, nya vinterhandskar & så hade de ett Shires-täcke i 155 som jag var nyfiken på. 

Som ni ser kom jag hem med nåt helt annat.. har funderat ett tag på om Waterford skulle passa Filo och de hade ett i rätt storlek för 75:- så ingen större utgift om det inte funkar precis. Har faktiskt också just slängt mina arbetshandskar till stallet då de gått sönder, så det passade kanon att hitta nya för 15:-! De jag slängde var vinterbostaden och de här är tunna och nåt slags nät på ovansidan, så de passar nu men jag får hitta andra till hösten.

Och ett fint Lena Furberg-schabrak för en hundring är jag ju sällan inte game för. Dessutom bra nu då det är tyg på insidan. Under fällningsperioden föredrar jag såna schabrak då det iallafall känns som att det inte sätter sig lika mycket hår i dom. Övriga tiden föredrar jag de här med små "andningshål" eller i krig våfflad undersida, men just under fällningen föredrar jag då dessa.

Filo har vart på dåligt humör igår och mkt bra idag, red samma runda båda dagar med olika sällskap och olika nosgrimmor men fortsatt klar förbättring, även igår när några red om oss och sen travade iväg på svåraste sträckan (fruktansvärt orättvist tyckte såklart Filo). Han är fortfarande taggad men generellt är det bättre/mindre och framför allt lyssnar han mer på mig. Skönt! Nu får han nån eller några dar ledigt så ska jag testa utan nån gång nästa vecka och se om det är nån skillnad.