Förra veckan & denna veckan

Veckoplaneringar är ju inget för mig, eller ofta håller jag de mestadels men glömmer genomgång. Oh well. 

Förra veckan blev lite knasig då Filo var rätt trött länge efter 3h-turen på måndagen. Vi tömkörde på tisdagen & tog slingan med C/Brutus på onsdagen och sen fick han vila torsdag. På fredagen red jag övre Birgittaleden (= 2 stora klättringsbackar) fram & tillbaka, han var liiite trött fortfarande och ville springa upp för lilla branta backen mot slingan tillbaka. Så på lördag lasttränade vi bara, igår red vi drygt 1,5h Birgittaleden/Fresta/Spiltan-rundan och han kändes helt som vanligt igen.

(null)
Ser ju nästan ut att ha rimlig mage på denna bild, tyvärr är det ju för att han spänner den när han stäcker sig, så inte riktigt sanningen. Men vi jobbar på det!


Denna veckan hoppas jag åka till Runsa nån dag. Vi får väl se :) Hovis idag, vilket är dags för. Han har ömsat stråle rätt friskt denna period så har fått skära av här och där och sen har vart lite flikig eller vad jag ska säga. Vart lite orolig för hö bakstråle så den vart lite extra och innan det torkade upp var jag lite rädd för strålröta igen, men nu när det vart torrt en tid ser det bättre ut. Har avvaktat hovis så han skär bort och ser hur det ser ut. Förhoppningsvis är det inte mer än byte av strålen. Ska också bli skönt att bli av med gummisulorna. De behövdes halva denna period och sen har de vart superirriterade andra halvan. Men hellre det än vara utan första.

Annars har jag bara tänkt fortsätta som innan dvs sikta på 1h/dag när jag jobbar och 1,5-2h när jag är ledig och varva rida, tömköra & promenader. Eventuellt nån helvilodag om han vill. Vi spar nog fler långturer ett tag till, han klarade ju av det men återhämtningen tog lite längre än jag trott. Han kanske skulle vilat helt dagen efter. Jaja. Och som sagt lastträning en gång/v minst & lägga in travintervaller de dagar jag rider med sadeln. Känns bra! 

Just idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra men det lutar åt promenad eller tömkörning på grund av att JAG har gode träningsvärk efter anti-gravity yogan i lördags. Inte megasugen på att rida därför.

(null)
Trött gosegris <3