Lastträning dag 1

(null)

Jag trodde lite att det skulle gå såhär. Men en vet ju aldrig. Som vanligt klev han på lämmen med frambenen och sen blev han lite fastfrusen. Några steg in, några steg tillbaka, en skramlande hink med Primero och voilà! 2 minuter.

Jag hoppas han inte tycker den är för trång, han han lite plats bak & fram och jag har väggen sned så det kändes OK, men helt vet jag ju inte förrän han verkligen åkt i den & ser om han vill gå på igen när vi ska hem. När han åkte i E’s som var för trång tog det en timme att lasta hem, i  M’s som var bra kanske 3 minuter. Så det blir nog rätt tydligt. 

Sen vore det nog trevligt om jag kunde ta bort hinken med och bara skicka in honom, men baby steps. Just nu är jag jättenöjd med att få in honom själv. Han han bara bestämt sig att gå in helt så verkar han vara OK med idén.

Jag övade på att fickparkera släpet fyra gånger sen, första blev bra men lite nära min släpgranne. Följande två blev  OK men sneda, och fjärde helt OK. Jag slutade där, även om jag inte var helt nöjd men det började komma folk och jag vill INTE ha publik utan få komma på och lösa det själv. Jag tyckte att jag kommit på hur jag gör men är inte riktigt där än. Nu är det dock bara femte gången jag gör detta så det är ändå helt OK i min bok, det är ju bara öva och det var perfekt iatt kunna gör det idag när ingen var på gården.

(null)