”New” in

(null)

Blev en tur till stora Enköpingsloppisen idag, jag orkade inte leta jättemycket, folk är så sjukt dåliga på att märka upp sina saker tydligt! Att bara ha sex täcken i en låda och låta folk rafsa runt.. suck! Hos ett ställe som hade sorterat tydligt efter storlekar hittade jag detta fina regntäcke! En tjej sålde ett Amigo Mio, och en annan ett fint men lagat annat Horsewear, men det blev detta för 130:- 

Det är ett ofodrat regntäcke, tror inte han kommer behöva det i sommar men bra ifall att det kommer nåt ihållande regn eller nåt, men främst som mellantäcke så han slipper ha 200-grammaren så länge nästa vår. Och kanske att jag kan ha det på hösten med, det får han visa. Är lite inne på att fleecefodrat regntäcke kanske vore bättre men dels hatar jag ju fleece och ja nä, testar detta nu så får jag se sen.

Hittade även en svanskappa med såndär grej som gör att man kan fästa den i sadeln, tänkt lite på det för sadeln men inte velat lägga pengar på det. Nu kostade detta 20:- så ingen större sorg om det känns som att det inte hjälper.

Hittade även ett fint färgglatt grimskaft i en låda, och ett par schackrutiga benlindor jag inte kunde motstå. Jag som rider med benlindor så ofta.. och har en varm häst.. haha. Jaja! På väg hem svängde jag förbi Börjes och hittade ÄNTligen det inplastade svanssnöret jag letat (var slut sist jag var där), köpte även impregneringsspray. Börjar även vara dags att börja dra ut insektsmedel till stallet, än är det inte så mycket men lite flugor & småbett har kommit.