Semesterplaner: London! <3

Jag har funderat ganska mycket på London i sommar, det var VÄLDIGT länge sen jag var i London på sommaren och om jag inte minns fel var det SJU år sedan jag var där själv, januari 2011!

(null)

Det är ju HELT galet. Men alla resor senaste åren har vart med eller till folk, i London, Portland, Gran Canaria, Rom eller för att se Kent.. vilket såklart är kul men jag är ju ett stort fan av att resa själv. Jag undrar om Barcelona sommaren 2011 var min sista ensamresa också. Kan ha vart. Så det känns HELT magiskt. 

Fick tag på rätt billiga biljett men eventuellt bokade jag tokigt och måste lägga till lite för att boka om, får se. Men skitsamma. Allt föll bara på plats, jag har funderat på London, men också funderat på vad jag ska GÖRA, för London har alltid vart synonymt med shopping för mig och jag försöker dra ner på det. Eftersom jag även är i tankar att börja springa igen kom jag på att jag faktiskt aldrig vart på Hampstead Heath, så jag började kolla runt lite och fastnade för Belsize Park som ligger mitt mellan Hampstead Heath & Regent’s Park. Det ligger i norra London, men eftersom jag inte tänkt shoppa så mycket så gör inte lite extra restid nåt. Och så kan jag fara och springa. 

Det är dock ett lite dyrare område, vilket även omfattade hotellpriserna. Det fanns ett rimligt hostel med privatrum där, men jag kände lite att jag ville vara mer själv, och hittade ett jättefint AirBNB för bara en tusenlapp mer. Det är en jättefin liten "studio apartment", undervåningen i nåns Viktorianska hus men allt separat. Och området är JÄTTEfint! Och de hade typ bara ledigt exakt de dagar jag tänkt, vilket kändes som ett tecken. <3

Såååå pepp!! Älskar London i juletider men London på sommaren är också magisk. Och att få vara själv. Jag ska faktiskt inte ens planera in med mina vänner där att träffas. Sen får vi se om det blir ändå, men jag vill inte boka upp mig utan ha en mig-semester. Jag tror också att jag ska ta med mina massa kameror och gå och fota mer, nåt som jag sällan ger tid på en kortare resa annars.

(null)
Whole Foods-lunch i Kensington Gardens på mammas första Londonresa 2010. <3

Risken finns att T inte är hemma än, men jag tänker att det får lösa sig. Det är ett par dagar i början av Augusti, så förutsatt att L och/eller C kanske kolla vatten & slänga till lite hö (om behov finns) borde det lösa sig. Sen är det Joe men det löser sig nog på nåt sätt med. Iih!