Transport- & tävlingsförberedelser

Äntligen fredag, och tre veckor kvar till tävling. Det känns ganska bra, även om jag borde börjat lastträna för länge sen. Men jag har ingen tidsmaskin så ingen idé att gräma sig för det. Nu får jag hjälp på Trabtävlingen. Vi ska även vara med på klubbens dressyrtävling 16 juni, jag hoppas att vi till då övat in att kunna lasta själv ifall att jag blir ensam dit. Men vi får se. Just nu tänker jag bara mot Trabtävlingen.
 
Precis som sist är tävlingen det minst viktiga. Eftersom vi fick en godkänd ritt förra tävlingen är vi därmed kvalade till medelsvår nivå, vilket inte är nån jätteskillnad egentligen. Jag har anmält oss till de två klasserna, för att få gå in en andra gång om nåt inte funkar första. Målet i lätt är att inte glömma nåt hinder denna gång, haha, eller snarare att klara alla hinder. Vet fortfarande inte om han skulle greja en bro men det märker vi väl då. Främst är vi där för att jag ska öva på lasta, åka med honom och själv inte vara så JÄVLA nervös, och han ska öva på att åka iväg och att det inte är nån big deal. Vi får se om det blir så, tror mina nerver spelar rätt stor roll där med. Tävlingsträna alltså.
 
Med denna helg har jag tre helger så jag tänkte försöka lastträna minst en gång i veckan (troligtvis helg) tills dess så jag känner mig mer säker den 26:e. Går det bara några gånger så vet jag att jag kommer få större självförtroende. Sen får vi se var vi hamnar! Men det känns som en bra plan. Jag ska fixa spånet idag och köpa en kamera i helgen, sen får jag se om jag lyckas få upp den själv eller inte till 26:e men det känns inte som en dealbreaker. Lyckas jag inte själv kan nog Brutus ägare hjälpa mig hoppas jag, vi får se. Men i övrigt känns det OK med transporten, måste åka och pumpa däcken innan jag åker med Filo i den bara, men att bara lasta funkar (är 2,75 bar i nu men ska vara 4). Dumt att jag inte gjorde det när jag ändå var och åkte för soffan men jaja.
 
Det känns bra att ha plan redan nu, putsa & fixa outfit osv kan jag fixa sista veckan utan problem. Jag känner mig redan mer OK med tanken på att köra Filo, jag hoppas komma iväg till Runsa kanske nästa helg, väntar svar från H & J om den saken. Har även messat min tränare (som jag ju inte tränat så mkt för) och föreslagit att jag kan komma till henne och träna för då slår jag ju två flugor i en smäll. Men det vet jag inte om det blir av innan tävlingen, så OM det inte blir det eller Runsa av nån anledning, så tänker jag att jag ska se ut nånstans att åka en sväng med honom och sen åka hem igen bara (dvs inte lasta av). Bara så jag åkt med honom i den NÅN gång innan. Jag hoppas verkligen att få mer vardag i detta så det inte är så big deal, men det är tydligen inte det lättaste att hitta nånstans att åka som inte är tävling så det var lite större utmaning än jag trott att åka iväg! Får googla nån dag och se om jag kan hitta nån träningsmöjlighet nånstans. Vi ska iallafall fara och hälsa på Elin & Sockan efter midsommar har vi löst bestämt, så det ska bli kul!

(null)