Travelitrav

Igår när jag kom kom Filo direkt, men typ halvvägs stannade han till och ville inte gå in. Det har nog aldrig hänt förr, han vill ibland inte ta grimman men när han väl tagit på den följer han alltid med. Det var säkert 28 grader då så jag tror det var det. När jag väl fick igång honom igen var han helt som vanligt, om inte på 100% topphumör. Men inte surig heller.

Red ut och trots att jag satt på BromsBlocker var vi omsvärmade DIREKT av mygg. Dock verkade de inte exakt sätta sig men det är ju liksom stressande ändå. Vi red Slingan och travade backarna, vår nya standardgrej, dock började vi lite innan igår pga myggen. Filo superfin, noll hetsig efter. Han powerwalkade hela turen på lång tygel, men var inte hetsig utan det var bara för myggen. De få få bitarna där det inte var mygg var han superchill. Hur fin som helst m a o. <3

(null)
(null)

Jag hittade en tjej som sålde JW-karlledsskydd billigt så jag slog till. Normalt behöver han inte skydd, men nu i sommar (alltså att det är "sommar" innan maj är slut.. men det är ju det i år) har han två gånger haft sår efter ridturer i ojämn terräng, absolut inget allvarligt men jag tänkte jag skulle ta på de här om jag vet att jag ska mer ut i skogen/ojämn mark. han var såklart lite svettig under eftersom det var så varmt men i övrigt tror jag de satt hyfsat.