Tröttmössa

Filo har sen jag kom hem från Frankrike gått nästan varje dag. På 3 1/2 vecka har han haft totalt tre vilodagar. Sen har vi varvat ridning, tömkörning & promenader. Ridningen har vart minst 45min/dag men snarare en timme, på helger sällan under 2h.

Det har gått jättebra, märks egentligen ingen skillnad på honom. I måndags när jag var ledig red vi 3h till Björknäs (via Spiltan/Smedby dit & via Lövsta/Ekeby hem), då var han rätt trött efter. I tisdags tömkörde vi bara till vita villan på Grönanvägen och han var verkligen trött då. Han visade inget direkt utåt vid fix, men ute snubblade han flera gånger & frustade & tröttbrummade, han brukar ALDRIG snubbla. De sov även i tvåan natten till 1 maj pga majbrasa så jag tror att han säkert inte sov så mycket, han trivs inte i den och var helt ren trots att det regnade hela morgonen/fm = inte legat ner och sovit/rullat.

De fick gå ut i vanliga hagen den kvällen så jag blev lite förvånad att han somnade typ direkt vi tog in alla i stallet igår, även Stjärnan var trött & stod och sov. Han var väldigt fin ute och egentligen som vanligt men väldigt chill, det ovanliga kom hem när han lät Brutus gå först. Han såg trött ut efter med, så han får ledigt idag. Hade redan planerat det då jag ska på PP3’s livepodd ikväll (om det inte blir fullt), sen får vi se om han vill ha en dag till eller inte. Men säkert är han trött & har träningsvärk. 

Hade vi ridit normal runda hade det nog inte vart samma men det var ju även hagbytet & att vi red mycket på helt nya vägar så det var mycket i huvudet med. I övrigt känns det bra med det mesta, och vi har börjat lägga in skritt/travintervaller de dagar jag rider med sadel.

(null)
(null)
(null)

Mattes tröttmössa <3