Underbar tisdag

Filo var riktigt fin igår, kom gärna, sov en stund inne medan jag fixade. Han rörde inte ens ett öra när jag sadlade! Ut var han väldigt chill & lufsade fram.

 Vi red till vita villan på Grönanvägen och fortsatte sen på lilla stigen längs med elledningarna, kom ut vid Norrortsleden och red hem längs vägen. Filo ville powerwalka hem så han fick det. Upplever inte alls att det är samma hets som fanns tidigare utan mer just att han är pigg. 

Jag tror att han börjar känna sig redo muskulärt att trava för han försöker ibland själv även på ställen som inte är "naturligt" (dvs backar & hemåt). Jag minns att det var lite så med Honey när jag satte igång henne, en liksom känner när det är dags. Travade lite intervaller längs med Isishagen hemåt, från kurvan vid Isisängen fram till backen. I vissa skrittpartier gick det lite väl fort men andra gånger gick det bättre. OK hem, fortfarande lite fart men inte PW och jag upplevde inte att det berodde på traven. Så kul! <3

Han var lite svullen i ganascherna när jag tog in så jag ska dra ner på betandet ute ett tag. Lite måste han ju få äta ändå men han behöver inte stå jättelänge nu när gräset är så starkt. Det var bättre efter vi ridit. 

Åh dessa långa ljusa kvällar!! Som jag saknat dom, finns ju nästan inget bättre.

(null)
Taggad kille innan ridturen..


(null)
Men pigg & fin ute!

På väg ut kom en moped/cross och Filo är inte rädd för såna så jag tänkte inte mer på saken men jag blev förvånad när killen på stannade och stängde av den med god marginal till oss, och sen även väntade en lång stund efter att vi passerat innan han slog på den igen! Det hör ju inte till vanligheterna exakt, så himla trevligt.