Behöver ny sadel :(

Vi hade ut Maria från K-Valls igår, jag blev ju utvald att få sex rabatterade genomgångar. Jag blev faktiskt lite förvånad när Filo visade i ryggen efter sadeln, eftersom han vart fin senaste året och jag har ju haft ut min ET en gång varje halvår (senast för två månader sen) plus att jag kollar själv. Men med det sagt så har det ju inte vart fel för länge iallafall så det är ju skönt!

Jag har ju haft min Wintecsadel i ja kan det vara ett år ungefär? Och då har han inte visat nåt på genomgångar eller nåt förrän han blev för tjock i vintras och den började glida fram. Sen låg den bättre på plats med Acavallon men även när han gick ner i vikt så kändes den inte lika bra längre. Den har legat mer stilla med en ny sadelgjord men det har ändå inte känts 100 i magen . Jag sa ju det här till Ingela (min ET) i mitten av Juni när hon var ute men då visade han ingenting i ryggen. Så det är ju skönt att det inte var långt gånget iallafall. Jag kommer behöva en något mer svängd sadel, den jag har ligger an för mycket bak just nu då den just nu ligger i jagkommerinteihåg, brygga(?). Alltså den ligger fram & bak men ligger inte an mot mitten.

Han var även lite spänd i käkarna & men det var stor skillnad före och efter laser + djupvågsbehandling, annars var det inget större. Berättade om överbenet men det bar inget speciellt i benen så det var ju skönt.
 
Jag törs iallafall rida i den utan för dåligt samvete bara jag varierar sa hon, så det är skönt men jag måste ju hitta en ny. Hittade en tid hos Mustang den 29:e så jag hoppas att de har NÅNTING som passar som inte kostar 30 papp.. >.< Det var inte så dyrt att prova där, så jag hoppas iallafall få med en fingervisning efter vad jag ska leta. Men det får bli vad det blir, verkligen olämpligt ekonomiskt men jag måste ju fixa det för annars kan jag ju inte rida & det blir definitivt ännu sämre ekonomiskt om han blir sämre i ryggen. Finns inget där har vi ju sadelmagasinet nära med med deras utprovningar är betydligt dyrare så jag är lite dumsnål först så får vi se..

Jag variarar ju iallafall redan och rider sällan i samma sak på ryggen flera dagar i rad, men har ridit utan Acavallon senaste tiden (säkert därför han visade mer igår) så jag ska börja använda den igen tills vi hittar nytt. 

Hoppsadeln tyckte hon inte heller passade, den var för lång. Det var inte lika big deal om jag inte rider i den ofta tyckte hon, det är viktigare med den jag rider mer i. Dock vill jag ju att allt passar men nu är ju inte hoppning aktuellt iallafall utan jag har ju den 1-2 dar i veckan när jag travar mer bara, så jag får byta ut den med, men senare.

(null)