Nyårsafton

Nyår 17/18 tog jag in Filo vid 16-16:30 nånstans tror jag, det var mörkt och hade redan börjat smälla. Han var lös i magen då och hade bajsrumpan då och jag hade fullt sjå både att få in honom och spola honom ren. Sen stod han bara och stirrade ut, när jag kom på morgonen hade han knappt rört sig.

I år 18/19 tog jag in strax efter 15. Det var ljust och kom nån enstaka boom, han var redan på tårna och lite spänd men det gick bra och inne var han lugn. Sen kollade jag till honom varannan timme. 17:30 var han helt vanlig, 19:30 lite mer spänd men OK. 21:30 hade det ökat till pang nästan hela tiden, då var han klart spänd men när jag gick in och kliade och flätade upp manen (som han älskar och normalt kan somna när jag gör annars) slappnade han av och kissade. 23:30 var det konstant pangande och då var han riktigt ängslig.

Varje gång upplevde jag helt klart att det blev bättre av att jag var där, varje gång kom han till mig och skulle berätta att det här verkligen inte var OK, gullemin. Från 23:30 höll jag mig utanför boxen då jag inte riktigt visste hur han skulle sno runt men drog fram pallen och var med honom och kliade och var bara där. Han fick en Primerohink med två Proequo-rör just när det pangade på mest och han åt den glatt, vilket ju var väldigt positivt. Det tog dock slut snabbt så nästa åt ska han nog få typ lusern eller nåt som räcker lite längre. När den var slut gick han runt lite i boxen och blåste lite men jag upplevde VERKLIGEN satt han kände sig tryggare med mig där. Och att jag tog in honom tidigt tror jag var viktigt med. Tror jag gick vid halv ett-två nånstans och då var han OK. Sen fick han gå ut strax efter sex och då var han spänd ut och brallade, pep & galopperade it lite spändhet men på stora hela gick allt bra och det var så mycket bättre än ifjol. Och då glömde jag t o m öronproppar också..!

(null)

(null)

(null)