Äntligen lera!

Det har vart snö & is i tre dagar men vart OK i hagen då det vart ojämn fryst lera under snön = Filo har klarat sig bra utan brodd & sula. Det blev plusgrader mitt på dan igår och ökade sen under natten så nu är allt borta (har jag fått rapport om) så för första gången sen i söndags vågar jag nog ta Filo till stallet ikväll, och kan förhoppningsvis även rida!

(null)

På måndag kommer hovis med sulor & brodd så då behöver vi inte fundera på det mer. Vet inte om jag skrev det men hade först tänkt sätta på guldskor, men ändrade mig och kör vanliga nu och sen får jag se i början av Februari hur vädret är då & hur vintern vart. 

Är det snö då så skippar jag nog dom och kör på vanliga men om det är en vinter som förra dvs mest is så ska jag fundera på om jag hellre tar guldskorna och köper såna Huf Flex ifall det kommer snö då. Hursomhelst, ska bli skönt att slippa vara orolig över underlaget, ändå skönt att det bara vart vardagarna förra veckan och halva denna. Borde kunna rida till på söndag, ev får jag skippa den men vi får se. Hoppas iallafall kunna rida nu tor-lör om inget annat händer.

Ska bli skönt att kolla ryggen ordentligt idag också, han har känts bra eller bra my lite varm under 150-täcket sen i helgen då jag lade på det så han borde vara bra nu. 

Nu ska jag och besikta bilen innan stallet, blää. Håll tumme, plz.