Semestern 2018

Jag har en mapp i min mail som heter "att blogga om", om jag kommer på ranom saker på jobbet brukar jag maila mig själv. Oftast hittar jag inte tiden att publicera nåt av de där inläggen innan de är på tok för inaktuella (exempel: "Mitt första år med Filo" - har gått 1½ nu.. ska jag posta nu eller vänta på 2 år? :D) mm mm..
 
Iallafall så hittade jag ett mail där som hette "semester" där jag i juni spaltat saker jag skulle göra på semestern. Den tar slut idag så det var ju rätt dag att öppna det, haha. Men faktiskt har jag betat av det mesta; har målat trälådor jag hade vita och har sorterat in mina hästtidningar i dom, det blev exakt som jag tänkt! Jag har ÄNTLIGEN, efter 5 år (alltså..) fixat klart min walk-in closet. Alltså. HELT KLART. Jag har INGET kvar som jag vill lägga till! Och jag är bara SÅ nöjd. Nu när mitt sovrum är fixat och även den så är jag SÅ lycklig! Har även fixat och städat häst-walk in closeten (innehåller även tvättlådor + verktyg + vagn med städskåpssaker) så förutom parentesen är det BARA hästsaker där nu. Är SÅ JÄVLA NÖJD med mitt hem! Har även köpt en till Billy-bokhylla och det gjorde så mycket för mitt vardagsrum, har lite stök där som jag måste ta tag i men nåt ska jag ju göra i höst :) Av en slump testade jag spraymåla hyllorna i en av mina gamla Robin-hyllor och det fäste jättebra fastän det är glatt material så jag har bestämt mig för att spraymåla båda och sen får jag se om jag får de sålda så eller om jag kanske rentav behåller dom.

(null)

 
På Filos ta do på den listan var det att ha ut Equiterapeut-Ingela och det blev ju lite innan semestern med lysande betyg. Jag hade på listan, men bestämde mig för att jag inte orkade, att kolla sadeln. Han klagar inte, han visar inget i ryggen säger Ingela, och jag har koll varje dag jag rider hur det legat. Jag har både mailat och SMS:at hon på Sadelmagasinet men hon verkar antingen inte vilja ha kunder eller så är det för fullt för hon har inte återkommit. Jäkligt trist. Hade tänkt ringa under semestern men har bestämt mig för att skita i det. Vi är båda nöjda med sadlarna så det får vara just nu.

(null)

 
Bilen.. ja.. den var också på listan för oljebyte + fixa sidospegeln. Det var inbokat en månad innan på min första semesterdag. Fast de hade glömt beställa min sidospegel. Det tog hela min semester att göra tydligen för de ringde sent i fredags.. suck. Det ska iallafall bara ta fem minuter och bara att droppa in när jag kan, så alltid nåt. Bara.. suck! Mina jobbtider + pendling matchar inte riktigt med min verkstads öppettider men jag ska ha hovslagare den 27:e så jag hoppas svänga förbi då eftersom jag går tidigare från jobbet då. Hoppas även få ut Ted för vaccinering samma dag. Sen var sista punkten på listan att åka in med mormors cykel och få ny slang & nya däck och det är fixat! Kostade nästan en tusenlapp men det var det värt! Nu ska jag bara köpa en cykelhjälm och sen tänkte jag cykla till stallet nån helg när det är fint väder! Typiskt att det blev först mot slutet av semestern men skönt ändå att ha det gjort, nu vet jag ju att den håller ett bra tag.
 
Så även fastän jag inte hade listan uppe blev allt gjort! Och alltså, det är så skönt - nu känner jag verkligen att jag kan gå in i hösten utan ett enda måste och to do som hänger! Jag fick handlat saker jag behövde i London, jag har släppt saker jag behövde släppa (mentalt) i London, jag har kommit igång med löpningen (alltså jag kan springa en halvtimme i sträck utan att gå NÅNTING nu! Äntligen!!). Jag har liksom inga måsten eller saker jag behöver och hemmet är bra och allt känns bara NAJS. Jag brukar känna mig rätt klar med semester när den är slut och så är det dock INTE i år men då är det extra skönt att veta att allt hemma är i ordning när det är dags att bli times bitch igen och börja räkna minuter och planera varje sak utifrån stall och jobb och jävla pendling. En sak mindre liksom. 

(null)
(null)
 
Hösten är också - just nu - rätt lugn. Nästa helg ska vi på träning för Susanne Widner i Lennartsnäs, det ska bli superkul! Jag var med och kollade med Mikaela & Penny tidigare i somras och det verkade precis på vår nivå! Jag ska skritta kommande veckan ut och håller tummarna att hostan fortsätter vara borta - han har vart helt tyst två dagar nu. Sen har vi vårt DM i mitten av September, som vanligt tränar vi inget, haha. Men hoppningen.. ja. Håller tummar och tår att jag får till en helgtid hos Marie, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra nu när båda våra bakhagar är upptagna (nya inackorderingar). Annars hade jag tänkt att jag kunde longera där om jag kunde hitta nån pinne i skogen eller hagen. Främst ska han ju bara fatta att han  inte bara ska mörsa igenom, utan hoppa. Och det är himla svårt utan ridbana och hinder.. Vi har också väldigt få ridvägar där det ligger bra träd att hoppa över. Det finns ett som jag tänkt på, det är lite större än en normal stam. Det går att gå över men jag tänkte att jag skulle trava mot det nån dag istället när jag kan trava och se om det kan få honom att fatta. Helst skulle jag ju vilja från marken men jag vet inte var jag skulle göra det. Jaja! Och efter det är det typ.. jul? Haha. Långt borta ska jag till London igen och se Cardigans och så har mamma & jag tänkt åka till Berlin också men jag har inte orkat tänka på det just nu, det är slutet Nov/början Dec så en bra bit bort ändå. 
 
Tillbaka till verkligheten. Urgh, vad som helst utom verkligheten.. 

(null)
(null)