Good ol’ Filo

Igår kändes Filo helt som vanligt i humör & ridning så det var nog träningsvärk som jag trodde. Han var som han var innan jag for till Berlin; fin, glad, avslappnad ut & hem och spänd mitt på. Lyssnar och överreagerar för ALLA ljud. 

Men det börjar ändå kännas OK, det är inte alls som förra vintern och en dag i veckan på vardagarna får jag oftast sällskap och då är det alltid bättre. Slänger jag in en vilodag i veckan och en dag i bakhage eller ridbana är det bara två uteritter själv i veckan så det känns ändå OK. Han var ju så fin tills det frös på första gången men det var ingen större skillnad när det blev plus igen så jag tror det är mer att han hör djur än något annat. Får se om det kanske blir nån skillnad om/när det kommer snö?

Han har vart naken en halv vecka nu och var lite tjurig i pälsen då han var ganska lerig. Jag funderar på att klippa underhalsen, bringan & kanske skägget i ansiktet om det går, på söndag om det inte smäller supermycket. Det är vildsvinsjakt på gården så jag tänker inte rida ut i det efter tre dagars vila utan tänkte ta en pysselfixdag som aldrig blir av just nu, tänkte tvätta & klippa svansen, klippa lite hår i öronen (med sax, inte klippmaskin) och så får jag se om jag får igång Kerstins klippmaskin för resten. Kanske smörja lite också, vi får se.

Skulle behöva komma iväg till Mustang men fick inte ihop att boka och nu är det fullt varje helg innan jul så det får väl bli efter nyår. Risken finns att jag inte får rida mer i sadeln snart, men det är som det är om den slutar passa. 

(null)