Stora blodmasken på <25 EPG..

Har ju kollat Filo tre gånger för mask nu, juni & november 2017 på 25 EPG & noll stora. Nu i början av Maj blev det <25 EPG.. men positiv för stora!  Blir inte riktigt klok på hur den kan ha kommit in då vi haft samma hästar i hagen (enda är att två tagits bort), men alla utom Stjärnan har ju vart iväg, så det kan ju vara upplockat på annan ort antar jag. Eller vadfan, på gården/i skogen? Det är ju typ sju stall runtom och det tas nån tugga gräs här o där..

Har iallafall fått medel utskrivet & ska avmaska ikväll + informera K. Jag TROR att Stjärnan & Brutus avmaskades tidigare i år, typ januari/februari men jag ville inte avmaska honom då eftersom han inte haft nåt OCH jag med egna ögon sett att det bara låg en enda stygnflugelarv i magen vid gastroskopin. Men vet inte om stora ligger i magen.. Vet-Ted var ju den som gjorde den så får se om han har nån idé.

Jag var så himla säker på att allt var grönt just pga hans minskade resultat & gastroskopin men obvs not. Riktig käftsmäll.. :(  

(null)

Bokade f ö fel med flyget till London (jag som ALLTID kollar sexton gånger att det blir rätt!!), så jag fick betala vad hela biljetten kostade från början för att ändra.. men jag hade liksom tappat en hel dag annars, hade råkat boka att komma må kväll ist för morgon. Och har bokat hotellrummet från måndag, så skulle ju vara helt värdelöst att komma till Heathrow 20:00, vara i London 21 och slösa en inte helt billig b&b-natt på att bara typ sova direkt.. Så det blev bara betala och se glad ut. Yay. 

Men nu är det gjort och nu är jag där måndag morgon - torsdag morgon och det ska bli världens mysigaste resa. Så det så. Suck.

Nu ska jag ut på maskätna skrutten och sen ska jag springa. Jag SKA. Måste komma igång nån gång, och idag har det känts bättre med pollen faktiskt. Var ju utslagen hela förra veckan.