Fyndat + resfeber

Idag kom Smartextäcket jag beställde och alltså WOW, de kostar 1600-2000 nya och jag köpte det för 200 så jag hade verkligen inte förväntat mig att få ett täcke som såg nytt ut på utsidan och var lite hårigt på insidan! Det verkar vara regntäcket jag fått (skal + stay dry-fodret, som ser likt fleece ut), så jag får väl helt enkelt se hur länge det håller på honom, eller om det blir för kallt. Sen tänker jag att jag kommer ju inte rida honom så svettig varje dag så de dagarna kan han ju gå ut med det täcket och de dagar han blir bara pyttelite eller inget kan han ha vanliga Bucas Freedom-täcket, det andas ändå så lite klarar det ju av men inte genomsvettig häst liksom. 
 
Så jag startar nog där och sen får jag se, känner jag att han tycker att det blir för blir för tunt/kallt får jag testa klippa lite tänker jag. Jag är inte emot det per se, men känner bara att det är bökigt att hålla på med. Det vore en sak om han var supergrinig men han är bara lite småirriterad om pälsen och bara på vissa ställen, så det känns inte som att det gör jättemycket mer än att han är rätt pigg just nu.
 
Däremot om en annan sak så har jag precis tvättat mitt gamla Bucas Freedom 150g som jag fick med honom och har haft två senaste vintrarna. Jag tänkte förra vintern på att det inte kändes så tjockt men det höll jättebra ner till de dagarna vi var när -20 hela tiden, de dagarna var han kanske lite kall under täcket men ömmade ändå inte. Det blev så skitigt av tjära förra vintern så jag köpte ett nytt att varva med men det blev aldrig av, så idag när jag ändå hade gamla uppe kände jag om det var skillnad och ja, det var det! Gamla kan inte vara mer än 50, max 100g gram men jag tror 50. Visst, 150g är inte supermycket och det var inte dramatisk skillnad, men skillnad är det. Det är ju väldigt intressant, kanon ju om han bara egentligen behöver ett tunnare. Täcke som täcke iofs, men ändå. Och har han klarat sig på det - ja då kanske nya täcket räcker? Känns bra, och SÅ skönt att jag inte sprang och panikköpte ett sprillans täcke för 2000:- Wow vilket fynd! Känns bra också att ha bra plan framåt!
 
 
 
På tal om nåt helt annat så har jag två resor snart som jag är så pepp för! Helgen efter denna åker jag & mamma till Berlin, det ska bli superkul. Jag har hittat ett Airbnb som verkar jättefint och MAJ GADD vad veganvänligt Berlin är! Helgen efter det så ska jag själv till London två dagar och se Cardigans, ska bo på samma Airbnb som sist och är typ lika pepp på det som att se Cardigans, haha! Och det är ingen diss mot dom, för det är jag jättepepp på, men jag blev verkligen så himla kär både i det Airbnb:et och området Belsize Park i somras så jag kan nästan inte tänka mig att bo nånannanstans längre, haha! Det blir ju tyvärr dyrare men ju äldre jag blir ju mer tycker jag det är värt det. Plus, att få ett så stort hotellrum i det området - det skulle kosta mer i London. Betydligt mer. Det känns trist att jag helt tappat löpningen men jag tänkte nog ändå fara och springa (JA i December), de har fortfarande ett par plusgrader så det är OK, jag får väl varva med att gå, det är inte mer med det.
 
Åååh längtar jättemycket till båda resor, det är mina julresor typ. Åker till Luleå såklart men det blir en megakortis, åker på kvällen den 23:e (vilket VERKLIGEN inte är jag, är alltid så nojig att de ska slarva bort mitt bagage med julklapparna eftersom det hänt en gång på typ 16 år haha) och sen hem på förmiddagen 26:e, men känner inte att jag varken vill eller kan vara borta mer från hemma och Filo, T ställer upp samtliga tre gånger så sen måste ju han få vara borta också. I år tänkte jag vara i stallet vid tolvslaget på nyår för Joe var så lugn ifjol, han sprang inte och gömde sig eller nånting och jag kände inte att det spelade nån roll just då var jag var så han får vara själv i år och så är jag med Filo, som jag tvärtom tror kommer må lite bättre av att ha mig där, även om han säkert kommer vara jättespänd ändå. I helgen när det var vildsvinsjakt så reagerade han inte ens i hagen vid ett skott så det är VERKLIGEN bättre i år men fyrverkeri är ju mer galet och de börjar tidigt hos oss, ifjol tog jag in honom och Kingen vid 16 tror jag och då var det lite sent.. suck! Men men, det är ju bara en dag det är som värst.