Go big or go home, hovis & årsmöte

Igår var han ett litet svin att rida. Han var på rätt bra humör in men lite mixat under fix. Först ville han mest vända hem, vilket jag tyckte var lite märkligt, efter det skulle han bara kuta i 190 & blev arg när jag ville jogga. 

Red slingan/rundbanan & han fick gasa upp för stora backen fastän den var blankis men han fick bra fäste. Tog backbanan ner och samma sak igen, den här gången laddade han för gas upp men halkade till i sin uppspelthet, och föll därför in i galopp. Bromsade in honom lite för att jag var rädd att han skulle få oss att gå omkull om han bara plöjde på, men när han höll mer jämnt tempo berömde jag honom både på väg upp & efter.

När jag kom hem hoppade jag av och gick efter Emmylundsbacken och då märkte jag att sadeln låg för långt fram. Måste sadlat lite väl långt fram, fick lite dåligt samvete då. Jag hade inte blivit arg men får ju ändå dåligt samvete.

Torbjörn kom och skodde sen, han lade om befintliga skorna efter verkning och jag kollade broddarna efteråt. Bytte tåbroddarna hö fram men alla andra var fina. Filo var lite krånglig vä fram, vilket är ovanligt då Filo oftast sover när Torbjörn skor. Han tyngde och lutade sig bak så Torbjörn fick hoppa bak två gånger. Vä fram stod jag och kliade honom hela tiden & då gick det bra, det kom bara en överdramatisk suck efteråt. Båda bak gick helt UA som vanligt. Vet inte om det var träningsvärk eller vad det var, Torbjörn tyckte inte att det var så farligt men jag tycker ju att allt annat än att stå still är nåt, uppfostrad häst vid hovis är jätteviktigt! Honey hade ju mycket åsikter men Torbjörn var alltid så fin med henne så jag var inte mista rädd att han skulle bli arg, vilket han såklart inte heller blev.  

Årsmöte med Ridtravarföreningen i Uppsala sen, styrelsen är kvar som den var dvs jag är kvar som suppleant. Kul. Vi har Pay & Ride i helgen som jag HADE tänkt vara med på om L/Stjärnan följt med för då hade vi tagit K’s b-kortsbuss. Men vi fick inte ihop det med vaccinering & pass för henne (hon har bara gått som fölmärr här hemma förr i tiden & passet har kommit bort). Sen var det hela olyckan osv så just nu hör det inget för oss. Och just nu vill jag inte lasta i min transport.

Däremot i sommar händer nåt kul i slutet av juni, och DM i höst, men då har vi gott om tid att träna lastning och annars kan jag nog ta K’s buss då. Jag TROR (eller hoppas) nämligen att han lättare skulle gå på den då han åkt främst buss på travtiden. Sen vore det kul med nåt innan med, men vi tar det lite som det kommer.

(null)