Flyttat tillbaka

Ja.. det är väl ingen här som inte följer mig på sociala medier men för historiens skull så är vi alltså tillbaka på Sköldnora nu sedan snart två veckor. Dagen efter att jag skrivit om hur bra det var i nya stallet blev det strul som ledde till strul som ledde till strul.. jag ska skriva ett helt inlägg sen men sitter på mobilen nu. Det slutade i vilket fall med att jag samma dag som jag kom hem från London red hem Filo till Sköldnora.

Han hade då vart rätt spänd & sur ute en tid efter att ha stått själv i en månad och var så första tredjedelen av ridturen. Andra delen förbi Stjärnborg/genom vattentornsskogen har han aldrig vart och han blev ganska glad och nyfiken. Sen tredje delen så märkte jag exakt när han fattade, vi kom ut på vägen vid Hymer vid Björknäs och då fattade han att vi skulle till Sköldnora, för där har vi ridit förr. Plötsligt fick han ett sug framåt i hela kroppen och var POSITIV på ett sätt som han inte vart på länge. 

När vi kom på vägen hem började han ropa, först vid första isishagen vid bron, sen igen vid Emmylundskorsningen, och sen mer vid gården. Brutus, Stjärnan & Foxy kom sättandes i full fart, och när jag släppte in Filo var det bara nåt litet brunsttjut från Foxy och sen var det bra. Och han var glad. Och har fortsatt vara det. Det värmer så. Även om mina issues med gården kvarstår så trivs HAN och han är glad. Och det är allt.

(null)
I början av turen hem

(null)
..vänta nu..

(null)
Heeeem!

(null)
En minut efter ihopsläpp

(null)
Promenad

(null)
Myskille igen. Sån har han inte vart på lääänge.