Hemvändare

Alltså det här med att inte göra något efter jobbet är inte min grej! Har ju effektivt ersatt stall med träning men denna vilovecka driver mig till vansinne. Måndag funkade att chilla, igår gick jag på stan och såg om Veronica Mars-filmen men idag kände jag bara att nää jag kan bara inte sitta hemma. Så jag messade Helena och frågade om jag fick följa med till stallet! Det gick bra och jag träffade alla utom Mia & Josephine (& Kristin men henne träffade jag så sällan även innan). Det kändes inget konstigt att Honey inte var där eller jo lite kanske men inte som att var är hon utan bara märkligt att Camitza stod i hennes box. Men men.
 
Däremot så kändes det inte lika mysigt som det brukar. Konstigt, vet inte varför. Suddi har krångel med hålväggar och behöver "skor" av balplats & silvertejp så jag assisterade Helena ytterst lätt. Mest kul att träffa alla & deras hästar :) Men ja, nä, nåt kändes liksom off, vet inte vad. Och ändå hemma. Men som när man kommer hem fastän man flyttat hemifrån liksom. Känner inte längre nåt brinnande behov av att stå där, det känns inte längre som att det positiva överväger det negativa längre. Men sånt kan ju ändras. Kanske. Jaja. Behöver ju inte bestämma mig nu oavsett så skönt är ju det. Sen är det också det att jag nog kommer vilja stå i ett stall där det är mer ridhästar. Alltså de flesta där är ridhästar men ja nä jag orkar inte ens gå in o förklara alla varaianter, men det finns inte många att rida med längre och förr i tiden red vi ut hela stallet. Inte hela tiden men ändå. När jag red Honey förra hösten var alla andra sjuka/behövde fixas, red för sig eller kördes så jag var den enda som red ett tag och det var supertrist även om jag mest gillar att rida själv. Mest är inte alltid. Jaja hursom.
 
I hagen med Walentino & Foxen
 
 
Axeln bättre men hoppar ändå YinYoga imorgon för den känns inte 100%. Dock funderar jag på att styrketräna typ ben/mage på fredag för min kropp får spel och jag känner mig enormt flabbig som bara äter och knappt rör mig. Imorgon ska jag dock istället skicka paket, täcket och en burk med surströmmingsfiléer (haha, hoppas den kommer fram) men inte till samma mottagare. Förstå gräsligt om surströmming läckte på ens Rambotäcke. Milde tid.