Presentation: Ann

Ann, född 9 november 1982 
 
 

Jag kommer från början från Luleå där jag är uppvuxen och bodde fram till 20 års ålder, då jag flyttade till Stockholm. Jag gick Estetiskt gymnasium med inriktning konst och tog studenten 2001. Efter en kort tid i Blackeberg flyttade jag sedan till Upplands Väsby där jag sen bott hela min tid i Stockholm, med undantag för nåt år i Rotebro. Jag har jobbat på Subway & caféet Ritazza innan jag började på mitt nuvarande jobb 2007, på en liten privat bank. Jag har haft flera olika tjänster här, bl a banksäljare, affärschef och just nu jobbar jag med administrativa uppgifter på vårt Backoffice på huvudkontoret i Gamla Stan.

Jag har ridit sen jag var tre, jag växte upp granne med ett stall som hade en shetlandsponny jag fick låna som jag ville. Ungefär i samband med att jag började skolan började jag även på Luleå Ridklubb, där jag red i ca 10 år på både ponny & storhäst. 1995 skaffade jag min fösta medryttarhäst, en kallblodstravare som hette H A Ragn (men kallades Ragge). Jag både slutade och började på honom ett par ggr så jag red honom av & till, tills jag flyttade söderut sensommaren 2002. Jag hade ett hästuppehåll i 2½ år när jag insåg att jag inte kunde vara utan hästar, och var sen medryttare på en rad kallblodstravare & en nordsvensk; Broke, Lucas, Mårten & Rauen. När Rauen flyttade började jag rida min första varmblodstravare, Honey, som jag red i fyra år varav jag var fodervärd sista året. Det var ett svårt val att avstå att köpa henne men hade jag inte gjort det hade jag aldrig ägt min drömhäst Filofax idag. Han kom till mig 15 februari 2017 efter sju år som travhäst på elitnivå.

Förutom min katt & min häst är mina största intressen att resa (helst till London eller Portland), gå på tv-relaterade conventions (där man bl a får träffa & fota sig med skådespelare), och bandet Kent. Sen gillar jag även träning, fotografering, smink, vegansk kost, se på Netflix/YouTube & heminredning.