Gett blod

Jag tror att jag skrivit om att jag ätit bättre sen jag började äta 100% veganskt igen. Sen har jag börjat äta ännu bättre (mindre skräp, ironiskt nog) sen jag började dumpstra också. Idag lämnade jag blod, sist var 23 februari tror jag hon sa och då hade jag haft riktigt bra blodvärde. Hade inte börjat dumpstra då men vegansk mat sen nästan 2 månader. Till saken hör även att jag en period också inte fick ge för att jag hade för låga värden. De var inte för låga för mig men jag behövde mitt blod själv (som de så pedagogiskt förklarade det för mig). Så det känns riktigt kul att höra att det var bra värden på första "veganblodet" ;)


Jag tycker det är så NAJS att lämna blod. Det går relativt fort, de är alltid supergulliga på Blodcentralen på Hötorget dit jag går, och så går det alltid till nåt bra. Hon sa att det var min sjunde gång där, jag räknar inte men jag vet att jag gett i blodbuss förr några gånger. Sen jag började gå på Hötorget (nära jobbet) så har jag aldrig tagit en present. Jag kollar alltid men jag vill inte ha nån Iitalaljuslykta som jag egentligen inte vill ha så jag tar alltid nallen som present. Det innebär att de ger en nalle till barn på sjukhus som kan behöva lite extra tröst. Jag var en mjukdjurslover av rang som liten så jag tar alltid den.

Fast idag tog jag faktiskt en sak till mig själv. Det kändes supersjälviskt (OBS lägger ingen värdering i om du som läser detta alltid tar nåt till dig själv) då jag alltid skänker min gåva, men de hade fått in Urtekramprodukter i gåvoskåpet, handkräm/deo eller en stor duschkräm. Urtekram är både CF (cruelty free; snabb förkortning för ej djurtestat) & veganskt (bara för att nåt är CF är det inte automatiskt veganskt) och jag var faktiskt i behov av både handkräm (till jobbet) & deo så det blev dom idag. 

Nu ligger jag i badet för jag kände mig lite äcklig och svettig, ska laga thaigryta sen.