Depression & tappsko

Förra veckan blev lite knasig då jag gick in i en depression och har haft extremt mycket ångest. Jag har årstidsbunden depression förlagd till vintern, men vissa får tvärtom och får den på sommaren och det kan hända mig vissa år. Jag tycker på ett sätt att det är jobbigare för jag förstår den inte lika bra. 

Filo är på gott humör trots vinterhage med noll återväxt, och det vi odlat i en avstängd del av hagen växer inte då det aldrig regnar.

Vi hade en riktigt lyckad lastträning häromdagen då det var lite svalare, så jag hoppas vi kommer iväg på dressyrtävlingen i helgen. Jag har bara frågat Mikaela men orkar inte jaga folk heller. Om vi inte kommer oss iväg för att han inte vill gå på så går det vara så. Jag bryr mig inte ens, det blir några hundralappar minus. Jag måste dock ta mig i kragen och plugga LD-programmet vilket jag inte gjort.

Som vanligt är själva tävlingsmomentet det mest ointressanta för dagen och vi har inte tränat. Vi ska komma dit och hem bara. Om vi kommer dit har jag lånebox där, det känns skönt då jag är själv. Han är ju också van vid lånebox från travet så jag tror/hoppas att det blir lite tydligare för honom att vi ska hem sen. Min teori om sist är att det var värmen, just nu är det lovat 24 grader på lördag men 16 på morgonen så jag hoppas det funkar. På plats kan jag ju få hjälp men det är hemifrån jag är själv.

Dressyrtävling till trots så tänkte jag också safea med att han får stå ute över natten, jag tänker att jag ryktar honom riktigt ordentligt på fredag och dränker honom i pälsglans & så åker jag extra tidigt på lördag och ryktar honom. Så har jag eliminerat allt ev stå inne-surhet plus att ingen annan måste stå inne med honom. 

Vi fick dessutom tappsko i fredags, första nånsin på honom men det måste ju vara att det är så torrt. Hovis-Torbjörn kunde iallafall komma relativt snabbt, han kommer imorgon em. Red i lördags och det gick exakt lika bra ändå, men han fransade upp hoven lite mer så han fick vila igår, var ändå så varmt. Idag är det något svalare så jag tänkte smörja hovarna lite och lastträna idag med.

(null)