Just nu

Filo är bara så fin just nu, och han var helt fantastiskt duktig på tävlingen i lördags! Ska göra ett helt inlägg om det och även försöka lägga upp filmerna på våra tävlingsrundor med kommentar till, om det går.

Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med honom, och jag själv var femtio gånger bättre än sist. Men nu ska jag inte ta ut för mycket innan :) Vi har ju faktiskt vår första dressyrtävling om tre veckor (16 juni), precis som med Trabtävlingen nu har vi tränat noll och varken förväntar eller kommer vi få nån placering. Utan vi åker för att öva på att åka och tävla utan stress & alltför mycket press. 

Filo ska få en vecka nu med bara ridning, sen ska jag lastträna minst tre gånger innan vi åker under sista två veckorna. (Det gick lite knöligare än innan i lördags, skriver mer om det sen) Sen är det inga planer i sommar, tar det som det kommer om vi åker. På fredag är det tandis, har upplevt honom lite tjurig att ta bettet senaste månaderna, men osäker på om det är för att jag testat bett han inte gillat eller om det är nåt. Bara ridit med bett han gillar senaste veckorna och då tycker jag det blivit något bättre igen. 

(null)


Lustigt nog tycker jag även Joe gått upp i vikt lite på senaste men det ska bli skönt att åka in med honom med, han är ändå 15 så en seniorkoll var på sin plats. Och på onsdag kommer mamma <3