Deppigt (men fin sadelpadd)


Nu har jag fått min Mattespadd. Den ligger exakt runt sadeln. Sadelgjorden blev liiite tight så jag fick ta bort luddet för att ens spänna ett hål men när jag gått med henne en stund kunde jag dra fler. Och nu är den ju ny, ju mer det rids i den och när jag sitter i den blir det ju att den går ner lite. Mycket fin är den! Det sved lite i plånboken men tja. Ska man ha äkta vara kostar paddar 8-900 och då är 1200 inte mycket till för ett erkänt bra märke. Plus bra andrahandsvärde ist för nåt märkeslöst från Hööks.

Nu ska bara hästen bli frisk. Ska erkänna att jag blev väldigt modfälld av att hon svullnade upp igen. Var ut till stallet dels för att prova padden men dels för att jag var rädd att det skulle svullnat upp mer inatt. Det var dock samma lika som efter tömkörningen igår så ja när det är bara fortsätta aktivera henne från marken. 

Ska se till att tömköra ordentliga sträckor nu också och inte bara till Vändplan. Minst en timme. Ljuset finns och tiden finns. Också köpt boots av Mia som råkade beställa för många till Leo. Jättefina. Nu är vi redo att åka iväg när hon är 1. Frisk 2. Jag har råd att köpa bil (siktar på 2020..) 3. Jag har lärt mig att köra med släp (2025?) 


Eh, ej dräktig häst.. >.<
Måste vart nån jävla konstig vinkel för sådär fet är hon INTE.