117/100: Shape

På väg hem från Shape, gick bättre idag. Orkade mer, svettades inte lika mycket gris. Ny övning som gjorde lite ont i mina värdelösa handleder men fick lite tips av instruktören efter. Vikten samma som i torsdags (då den gått upp lite), vilket är imponerande med tanke på hur dåligt jag ätit i helgen + ej tränat fre-sön.


Knappt stressmage idag vilket är ovanligt för måndag. Nu ska jag hem och fixa matlåda + smörgåspastej. Ska vara med i stegtävling på jobbet som startar 5 okt, det gick bra förra gången, men ska börja använda min nu innan så jag ser var jag är en vanlig dag och var jag behöver öka. Normalt räcker det med att gå till och/eller från stationen för att få lite extra. Har även satt som mål att gå upp för trappan hemma 3 vardagar i veckan, egentligen borde jag ta alla men jag börjar där.

Imorgon premiär för Barre, väldigt pepp på det! Min Shapeinstruktör Jenny skulle tydligen ha på Hornstull (eller om det var Hötorget?) så det kan ju vara ett alternativ om jag vill gå med jobbkollegor för nästan ingen annan kan gå på Spårvagnshallarna med mig. Det är ett Premiumcenter men eftersom jag var medlem innan det blev det får jag gå där fastän jag bara har vanligt medlemsskap. Anyho. Känner mig stark ikväll, lär dock ha träningsvärk i benen efter imorgon :)


Bjuder på denna trosbild. Dessa byxor satt perfekt i November men inte nu :)

Genomgång årsmål

Det slog mig att det bara är 4 månader kvar av 2015 snart så jag tänkte gå igenom mina årsmål.
 

- Spara klart till, & köpa bil.
Förra gången jag gick igenom årsmålen var jag inställd på att jag skulle ta Honey efter fodertiden, nu när det inte blev kommer detta absolut att hända. Eller ja, vi får se angående köpa, rätt bil ska komma också men kommer absolut hinna spara ihop.
 
- Stoppa om nuvarande, eller köpa ny sadel till Honey.
Stoppade om den i våras.

- Jobba upp Honeys kondition & form.
Ja! Det hände! Hon tappade lite kondis sen igen men formen höll, fan vad fin hon var nu på slutet.
 
- Skritta av till fots, i den mån det är möjligt tidsmässigt.
Gjorde jag rätt mycket när vi fortfarande var installade (de perioder hon var ridbar alltså) men inte lika mycket nu i sommar. Ibland.
 
- Stretcha Honey; alltid efter tuffare pass och i den mån det är möjligt tidsmässigt även efter skrittpass (om hon blivit ordentligt varm).
Kom aldrig igång med detta
 
- Försöka att inte stressa i stallet eller tänka på klockan hela tiden.
Detta var jag faktiskt rätt bra på! Värre under betestiden dock.

- Löshoppa Honey.
Nej, men hoppade uppsuttet, två gånger :)
 
- Tömköra mera.
"Tack" vare bensåren som aldrig ville läka blev detta ju av.. :)
 
- Rida CR-lektioner för Emelie (1 gång/månad, minst).
Gjorde det tills hon fick bensåren tror jag det var.
 
- Ta ut ET:n med jämna mellanrum (ca var 3:e månad).
Inte så regelbundet men ett par gånger. Hade jag tagit henne hade jag tagit ut nu efter installning.
 
- Fotografera oftare.
- Fotografera mer med mina "film"-kameror.
- Baka mer bröd.
Tre stora fails där. Bröd har vart en tidsgrej så kanske nu men huuuur svårt ska det vara att få igång fotograferandet?!
 
- Träna minst 2 ggr/vecka. (Från att jag har bil kommer målet ändras till att träna minst 3 ggr/vecka).
Snittar 3-5/vecka så japp :)
 
- Springa på morgonen under sommaren, helst 1 gång/v men minst 2 ggr/månad.
Detta lade jag ner.
 
Köpa Mockingjay pt.I.
- Se Captain America: The Winter Soldier.
- Se Insurgent.
- Se Avengers: Age of Ultron.
Check.
 
- Se Ant-Man.
- Se Mockingjay pt.2.
Inte än. Mockingjay har ju inte kommit än, och jag ska se Ant-Man. Snart.
 
- Läsa om hela Wheel of Time och läsa sista boken A Memory of Light.
 - Läsa klart Outlanderserien.
- Enbart om jag hinner med av ovanstående serier; läsa om A Song of Ice and Fire och läsa klart A Dance With Dragons.
Håller på med Wheel of Time, just nu går det lite långsamt. 
 
- Baka mer från mina efterrättsböcker (i synnerhet paj).
- Laga mat från min receptsamling + Pinterestmappen.
Njae. Hoppas ta tag i matlagningen nu när jag har mer tid men än har inspirationen inte kommit.
 
- Föra över & rensa iPhonen minst var tredje månad, helst varje månad.
Nooope. Försökte i början av Augusti men min dator pallar typ inte. Panne på den.
 
- Rensa hårddisken på datorn
- Rensa klart i fotomappen på datorn och uppdatera min säkerhetskopiering.
See above, re: Kanske nu när jag har mer tid.
 
- Fixa nytt tyg till köksbänken.
Letade lite när mamma var här men hittar inte rätt tyg.
 
- Framkalla de gamla filmerna jag har liggandes.
Jaaa har jag gjort! :D
 
- Testa minst 5 nya SATS-klasser.
1: Hot FLX
2: Easy Cycling
3: Organic Bodywork
Och håller mitt träningschema denna vecka blir 4. Barre och 5. Yin Yoga.
 
- Få ordning på bloggen innehållsmässigt så den blir mer som jag tänkt.
Minns inte ens vad "som jag tänkt" är längre. Tror det är svårt så länge jag sitter på den här sjukt sega burken till dator som knappt pallar att spela upp en YouTubevideo, ett tangentbord som vill somna in och en mus som konstant får katthår i sig. Får panik av att bara skriva blogginlägg, let alone greja med layouter och sånt..

Hejdå min älskling.

Igår lades bilder upp på Honey i Ridtravargruppen på Facebook, så hon har alltså åkt nu. Imorgon är foderåret "officiellt" slut och även om jag börjat tidigare ska jag nu försöka släppa henne mer i tanken. Aldrig försvinner hon helt och självklart kommer hon nämnas, men nu måste jag börja gå vidare. Jag gjorde en flipagram från vårt foderår (som alltså blev blev 28 aug 2014 - 22 aug 2015), bara Instabilder. Jag såg att den blev lite mörk iallafall på min dator så dra antingen upp ljuset på datorn eller se den på smartphone (många bilder är tagna vinterkvällar i stallet).
 
Väntar fortfarande på de fina korten, fotografen hade haft lite ryggskott så hon kan inte sitta lika mycket vid dator, varav jag fått vänta lite längre än normalt. Men jag har ju ingen panik att få dom. Älskade Filifjonka, du fattas mig.