116/100: Piloxing

Jag tyckte inte att Piloxing var så kul. Blev litye överraskad av det för jag mindes det som en tuff & rolig klass. Det var bra träning men det var mycket och fort och (som i så många andra klasser) väldigt lite instruktion. Jag går på Shape för Jenny och det är väldigt enkelt för hon förklarar alltid bra. Jag vet inte, det kanske var instruktören. Hon frågade innan om det var nåns första pass och det var några nya men det kändes ändå stressat och att hon utgick från att alla kunde. Och sjukt dålig musik hjälpte inte. Kanske testar den för nån annan på nåt annat center. Minns att jag var på Stureplan sist det var bra. Vi får se. Jag behöver lite tid att hitta koordination och rätt flow, det är därför stepklasser & dans sällan är nåt för mig, det går för fort och jag behöver få nöta lite. Är därför lite tveksam för Bodycombaten på lördag men som jag minns det var det mindre aerobics och mer styrka än Piloxingen är. Plus att jag hatade pilatesdelarna, det är bara ge upp på allt som har minsta gnutta pilates i sig utom kanske Bodybalance. Yogalates nej. Piloxing nej. Ren pilates, hell no. Pilatesboll har dock alltid vart kul. Men annars.. jag bara kan inte, gillar inte. Plus att det var så jävla mycket på alla fyra och mina handleder pallar inte. Yoga blir det en annan vinkling så det funkar (förutom bordet).
 
Nån slags schema börjar ta form. Jag har aldrig egentligen gått kontinuerligt på klasser förutom kanske yoga. Jag tänker Shape måndagar, Barre nån dag i veckan (förutsatt att jag gillar det men jag tror det), styrketräning en dag och nån body/mind-klass (Valfri Yoga, HotFLX, Organic Bodywork etc). Då är fyra pass "bokade" och det är bra allroundträning. Shape är hela kroppen, Barre ben & rumpa. Styrketräning också hela kroppen och sen sinnet. och så har jag 3 dagar när det är öppet för vad som. Känns bra, vill inte låsa mig för mycket heller. Vill gärna ha in två styrketräningar i veckan men det är som sagt öppet så de andra dagarna tar jag som de kommer. Om nån kul klass dyker upp osv. 
 
Just nu har jag detta inbokat nästa vecka (med reservation för ändring):
Måndag: Shape
Tisdag: Barre
Onsdag: Hot FLX, samt ev styrketräning före (om jag inte är helt död från må/tis)
Torsdag: Yin Yoga
Och sen inget mer men blir det inte styrke på ons så minst en sån och ev nån mer.
 
Det är så väldigt skönt att träna hårt, fortfarande. Jag mår bättre av det, psykiskt & fysiskt. Är glad att jag klarat tre ganska påfrestande pass på fyra dagar, ger mig mer mog. Imorgon blir det Bodybalance som är mix Yoga, Tai Chi & Pilates. Som alla andra klasser är det väldigt olika på instruktören om klassen är kul eller ej, var på en i Väsby för en bra instruktör men den klassen är flyttad från söndag till måndag så det är svårt då jag vill gå på Shape. Men förhoppningsvis är det bra imorgon. Det är på Hötorget som kanske inte exakt är yogainriktat och instruktören verkar annars främst hålla cykling/core-klasser vilket inte riktigt matchar men jag ger henne en chans. Måste börja föra nån slags logg så jag vet. Synd bara att det inte går att se i efterhand.