Brrrrr

Varför känns det alltid kallare när det är snö? Vi har bara -3, vilket vi haft fast utan snö. Men det känns kallare idag. Nu sitter jag på varmt pendeltåg och myser. Fick Back on Track-torgvantarna jag önskat mig länge i julklapp och de är så goa och varma. 

Så skönt att vara hemma och att ha Joe hemma. Han har knappt sett åt mig i jul, men kommit fram mer och mer varje dag så jag väljer att tro att han främst var sur på mig och inte att han tycker att det är så hemskt att vara hemma. Igår när vi kom hem gick han runt länge hemma men kom och sov med mig som vanligt och var reserverat gosig. Haha. Så typiskt katt. Nu finns iofs bara jag att välja på hemma. Men ändå.


Är helt ärligt inte alls särskilt pepp på stallet idag, men det är nog mest att jag måste gräva fram min bil och det slog mig att jag inte har nån borste till snön. Jag hade en men den slängde jag pga äcklig med förra bilen, och har såklart inte köpt en ny. Så det måste jag styra upp i helgen. Men är ej aspepp på att sopa av bilen, får väl ta min vanliga sopkvast antar jag. Upp och ner och upp och ner och skrapa och blä. Dessutom tveksamt hur ridbart det är, Pärlan har broddar och (hel) gummisula fram men inte ens en sån som går runt kanten bak så däe känns det som att hon kunde få styltor. Hum. Jaja. 

Ljusare blir det ju. Osv.