Mål 2016

Normalt kopierar jag min lista från fjolåret och ändrar lite, men det gick så bra med målen ifjol så jag tänkte börja på ny kula. Jag vet egentligen inte om det här är så mycket mål som vad jag vill, vet inte ens om jag har råd med allt men jag skriver bara som det kommer för mig, utan innebördes ordning eller rimlighetsförankring.
 
- Köpa sminkbord (+ ev spegel om det inte ingår i sminkbordet)
- Inreda walk-in closeten
- Köpa NORNÄS sideboard till vardagsrummet
- Fixa nytt tyg till diskbänken
- Hänga upp min Hunger Games-tavla
- Fixa ramar till Kentfotot + Bill Mudron-printsen + Honeyfotona (note to self: kolla måtten & gå till Gallerix)
- Köpa fototapet + hyra målare som kan tapetsera om fondväggen i sovrummet
- Leta efter en gammeldags träsoffa soffa till köket, helst med förvaring under
- Åka till Ullared med Carin
- Åka på Request Denied (OITNB-convention)
- Spara ihop till 1. backup-pengar 2. engångskostnader häst 3. häst
- Köpa häst
- Nå min målvikt
- Lägga upp seriös träningsplan för mig själv
- Testa minst 5 nya SATS-klasser
- Yoga hemma
- Bli vegan igen
- Bli bättre på att använda kompostpåsarna 
- Läsa klart Wheel of Time
- Läsa alla böckerna i min "att läsa"-hög
- Komma förbi värld 5 i Super Mario World
- Hämta hem hårda kattburen från Anna & Tobias
- Försöka att inte påverkas av personer i min närhet (som jag inte kan få bort från mitt liv) som är bittra, kroniskt negativa och/eller energitjuvar.
 
Just nu fattar jag inte hur jag ska ha råd med detta på ett år men även fast jag lider att vara utan häst så vet jag också just därför hur viktigt det är att få klart lägenheten som jag vill ha den innan jag skaffar häst, för sen finns det inte på kartan längre, prioriteringarna skiftar. Tapetsera om? Va, för tapeten ensam får jag ju ett PS-träns.. osv. Det blir när det blir. Jag hoppas för allt i världen det blir i år, men blir det inte så blir det nästa. Och en väldigt fin lägenhet som jag är glad i.