Julshopping & igår

Hm ja det gick väl sådär idag, de hade ju bra öppet till åtta så jag hann inte supermycket, får väl bli shoppinglördag då. Köpte två julklappar iallafall (måste dock byta en pga för liten storlek - den är till Alfons) och har beställt en på internet. Ska kolla efter fler nu tänkte jag men mitt wifi är bajssegt och jag vill inte gå och sätta mig i vardagsrummet heller.. Igår när jag var i stallet började jag med att mocka åt Pärlan & sen spånade jag & halmade Spursens box och gick först ner till stora hagen men där var hästarna inte. Thomas som äger Brutus kom just då så han följde med och tog in dom. Pärlan spetsade öronen och såg glad ut när jag kom och kom genast fram och hälsade. Dock var både hon och Spursen superstissiga, vet inte om de sett nåt eller bara blev rädda för våra pannlampor. Sen var Pärlan värsta plåstret, hon skulle bara gosa och mysa. Alltså hjärtegullet, jag har ju bara vart borta 11 dagar! :) Hon är för mysig. Satte på öronproppar och så for vi ut och hon var ju pigg som faan. Det var verkligen oturligt att det inte blev nån körning i söndags för det blev ju ingen vettig ridning. Red tre varv rundbanan, den hade fryst nyharvad men var lite hård och hon lite tittig så jag ville inte exakt låta henne fräsa på heller. Varav att jag ska ut både onsdag & fredag så hon får gå mycket den här veckan, och så antar jag att jag kör på söndag. Äh blä wifiet krånglar så jag måste nog gå och sätta mig i vardagsrummet ändå, vill lägga mig i tid idag för det har blivit för mycket stress & för lite sömn nu direkt och jag har vart konstigt yrslig/ljuskänslig idag utan direkt anledning. Mår i övrigt fint, så jag tror det är jobbstress (vi har kaos - det är mycket för att jag var borta och nu när jag kom tillbaka blev min kollega sjuk och vi är en man kort innan dess så att ja..) och för lite sömn bara. ps: Ser på nya Brasilianska Netflixserien 3% just nu (ÄLSKAR nya nedladdningsfunktionen!) och det är SÅ BRA, rekommenderar verkligen!