No, I'm no one's wife but - oh I love my life!

Aldrig känns livet så bra som när jag haft besök från "andra sidan" - min bror och jag har alltid vart olika och är så fortfarande. Han stannade i lilla hemstaden, är gift & har barn, bor i villa och har hund. Och nu när de har vart och hälsat på och åkt igen har jag fått en "Love my life" fas! Jag börjar vara frisk, det är sommar, Pärlan är körbar igen, jag älskar min lägenhet och mitt bostadsområde, mitt liv, min katt och om 5 dagar är mitt andra av tre sparmål mot häst klart (bufferten). Jag vet inte om jag mått såhär bra nån gång detta år!
 
Och ja - tre mål. Jag reviderade bort det egentliga tredje målet att ha ett konto för årliga engångskostnader (vaccinering, tandkoll mm mm), det är en bra idé i praktiken men det skulle bli en så pass stor månatlig kostnad att hålla det påfyllt så jag tror jag hellre tar det en stöt i taget ändå. Efter Bufferten är klar med Julilönen nu ska jag ta en liten paus innan sparandet mot hästen kommer - jag ligger lite efter denna månad pga köp av semesterresor, resor som innefaller innan Augustilönen. Och även om inget större tillkommer då boendet blir gratis på båda resor så är det ju mat (iallafall i Amsterdam) och shopping osv osv.
 
Jag har nog förresten inte skrivit om Amsterdam? Jag ska till Amsterdam! En av mina bästa vänner från USA, Jenn, jobbar för ett av världens största sportföretag och de skickar henne på jobbresor då & då. Hon var i Amsterdam för några år sedan men då gjorde jag det (i efterhand) dumma valet att åka till Norge och gå på Kents avslutsspelning den turnén. Nu ska hon dit igen, hon messade mig och skrev att hon skulle dit men att hon inte hade nån dag ledig. Och jag bara "åh vad typiskt, det är min första semestervecka" och så skrev jag att jag kan komma ändå, även om hon bara har tid för en kväll. En flygbiljett TOR till Amesterdam går på en tusenlapp och jag träffar henne så sällan (fast senast var i November, haha!) så jag tyckte det var värt det. Sen så lyckades hon ändå få fredagen ledig, så nu ska jag åka ner sent på torsdag kväll och får sova på hennes lyxhotell och så har vi fredagen och sen åker jag hem på lördag kväll så jag har lite tid då också (hon åker också hem lördag). 
 
Sen åker jag & Joe till Luleå på söndagen efter det, till fredag veckan därpå. Och det ger mig måndag-mestadelen av torsdag första semesterveckan + lördag/söndag andra semesterveckan som semesterdagar hemma! En jättefin semester; egentid, en resa och Luleå, allt i två veckor och lagom tid överallt. Jag är supernöjd verkligen! Sen får jag se när första sparandet till själva hästen startar, det beror lite på hur semestrarna går och hur ekonomin hänger med där. Sen i September börjar Kents turné och det är en annan grej och sen jul så jag förväntar mig inte exakt att ha alla pengar till nya hästen till nyår, men jag kommer absolut kunna lägga undan nån tusenlapp innan årsskiftet iallafall.