Oops!

Asså herregu SORRY för pausen. Det var inte riktigt meningen. Har en tid tillbaka känt att jag inte riktigt hängt med med bloggandet och visste att jag inte skrivit på ett tag men tyckte inte att det var en VECKA sen sist! I alla fall. Mycket händer på en vecka. Jenn (min kompis från USA som jag ska hälsa på i Amsterdam) messade i morse och skrev att hennes jobbresa kanske blir inställd. Inte helt klart än men risken finns. Jaha! Jag köpte såklart billigaste flygbiljetten = ej ombokningsbar.

MEN blir det så att hon inte kommer så tänker jag att det är bra att jag åker i alla fall. Det är garanterat en av de sista tillfällena jag får till semester utomlands innan jag köper häst nästa år och sen vet jag ju inte alls om/när jag har råd nästa gång, för att inte tala om tid. Det var också länge sen jag åkte på en resa själv, alltså helt själv utan att träffa nån jag känner osv. (Som London & Paris) Dessutom skulle jag nog i ärlighetens namn aldrig välja Amsterdam som resmål om jag valt själv. Inte för att jag inte vill dit men för att jag varit där förr. Så det är bra att jag ”måste” åka nu, för jag var 13 sist jag var där och då var vi på ett scoutläger i en närbelägen stad (Haarlem) och var kanske en halv dag i Amsterdam och jag minns bara att jag blev överkörd av en cyklist (haha, klev ut i cykelbanan så det var mitt fel) och att vi gick förbi men inte in i Anne Franks hus. Och så åkte vi kanalbåt, det minns jag. Men inte mycket mer. Så även om det blir utan Jenn är jag pepp, även om jag såklart helst vill att hon kommer (pga see above re: vet inte när jag kan resa igen sen).

Blir det inte har jag i alla fall hittat ett helcoolt hotell, lite dyrt med en tusenlapp om dan men jag känner inte att jag pallar leta hostel (börjar jag bli gammal?!) och det kan det väl vara värt att lägga. Frågan är dock om jag inte i så fall borde boka om min flygbiljett ner på torsdag kväll till torsdag morgon. Det skulle bli YTTERLIGARE €70 så plötsligt blev resan minst 3000kr dyrare (kommer Jenn får jag nämligen krasha hos henne på hennes hotell). Men det känns också värdelöst att betala en hotellnatt för en tusenlapp när jag kommer fram 22.30.. Ja vi får se! Jag blev lite ledsen först men nu känner jag mig ändå taggad så det blir bra vilket som!

Sen har jag också en annan grej på G, jag tror jag skrev om det? Det är en ÖVERRASKNING. Eller. Ingen bloggbomb eller nåt som är kul för många fler än mig.. men ändå. Jag tänkte bara att det kunde vara kul att inte basunera ut typ allt även om ingen eg bryr sig ;) Är på väg hem nu, tränade igår men idag blir vila. Imorgon ska jag träna igen, ska även på återbesök hos läkaren för att kolla B12. Har faktiskt vart SUPERduktig på att ta, det hjälpte att sätta det vid morgonsminket ;) och jag känner mig allmänt piggare nu så det borde ju vara bättre nu. Inte för att jag ska sluta ta för det såklart! Men. Ska kanske gå i Prideparaden på lördag men har inte helt bestämt mig för om jag orkar det.