Dumpstring #19

 
Var ut på midsommardagen, hade tänkt midsommarafton eftersom jag hatar det men var för sjuk, och så hade folk hittat vegokorv den dan såg jag sen i en grupp, så tyyypiskt! Jaja! Det var som en söndag dag efter och typ en hel tunna full med 5kg potatissäckar. Det gör seriöst ONT att lämna sånt men jag gör inte av med det! Och jag vet ingen som behöver direkt. Kanske bara skulle ta och ge till folk jag känner i närheten ändå. Ska fundera på det nästa gång jag hittar sådär mycket mycket. I lördags blev det påfyllning av alla grönsaker;
 
- 6 stora tomater
- 9 citroner (varav 5 eko)
- 1 burk fetaost i olja (ej utgången)
- 1/3 ask gröna vindruvor
- 3 kiwi
- 1 pepparrot
- 1/2 salladshuvud
- 3 avocado
- 2 nektariner (3 på bild men såg sen att en var lite för mjuk)
- 7 lime (eko)
- 1 fänkål
- 2 gurka (varav 1 eko)
- 1 aubergine
- 1 squash (eko)
- 1 förp. haricot verts
- 1 selleri
- 2 förpackningar dill
- 1 grodskinnsmelon